زائران سیگاری در عربستان بازداشت و جریمه می‌شوند

معاون ستاد مکه مکرمه سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که استعمال دخانیات در اماکن عمومی شهرهای مکه و مدینه ممنوع است، گفت: در قانون عربستان فرد سیگاری بازداشت و جریمه نقدی می‌شود.

زائران سیگاری در عربستان بازداشت و جریمه می‌شوند
کد خبر: 326040
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۸:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ حمیدرضا محمدی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های موجود از سال‌های قبل و در موارد متعددی، اقدام به کشیدن سیگار در محوطه حرمین شریفین و سایر اماکن مقدس و مساجد شهرهای مدینه و مکه، به بازداشت فرد سیگاری منجر شده است.

او افزود: در این راستا، تابلوهای اطلاع‌رسانی مبنی بر ممنوعیت مصرف سیگار با عنوان «تدخین ممنوع» در سطح حرمین شریفین به وفور نصب شده و در معرض دید زائران قرار گرفته است.

او درباره مجازات استعمال دخانیات در عربستان گفت: در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره، این موضوع با جریمه مالی و در حرمین شریفین علاوه بر جریمه مالی، با بازداشت فرد همراه است.

محمدی گفت: برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی انتظار می‌رود زائران ملاحظات لازم را داشته باشند.

علاوه بر ممنوعیت مصرف دخانیات در دو شهر زیارتی عربستان، ورود و حمل مواد مخدر در این کشور نیز جرم محسوب می‌شود که حکم سنگینی دارد.

در قوانین جاری عربستان، حمل داروهای کدئین‌دار شامل دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزازپام و لورازپام و هرگونه داروی گیاهی مانند شیرین‌بیان که شباهت زیادی به مواد مخدر دارد و ممکن است در کشور مقصد شناخته نشده باشد، نیز جرم محسوب می‌شود.

درحال حاضر نزدیک به 80 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع عازم عربستان شده‌اند که بخشی از آن‌ها در شهر مدینه و شماری هم در مکه مستقر هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها