کد خبر: 326092
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۶:۳۷:۳۰
| |

امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه­های زنجیره ­ای کشور اعلام کرد:

ارزان شدن 15 درصدی کالاها در صورت اصلاح ساختار توزیع

امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه­های زنجیره ­ای کشور، با بیان اینکه اکنون بیش از چهار هزار فروشگاه زنجیره‌ای در سطح کشور فعالیت می‌کند. گفت: در صورت اصلاح ساختار توزیع، کالاها 15 درصد ارزان­تر به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

ارزان شدن 15 درصدی کالاها در صورت اصلاح ساختار توزیع
کد خبر: 326092
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۶:۳۷:۳۰

اعتمادآنلاین| امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه­های زنجیره ­ای کشور، در نشست خبری امروز (سه ­شنبه) ضمن اشاره به تاسیس این اتحادیه از فرودین سال 95 گفت: آمار موجود نشان می دهد تعداد فروشگا­ه ­های زنجیره ­ای به رقم چهار هزار و 600 شعبه فعال در سطح کشور رسیده که 50 هزار نفر به صورت مستقیم در فروشگاه ­ها مشغول به کار شده اند.

فخریان ضمن انتقاد از درج قیمت مصرف­ کننده روی کالاها افزود: هیچ جای دنیا قیمت مصرف کننده روی کالا ثبت ­نمی‌شود و فروشنده و مجموعه اش قیمت را مشخص می­ کنند. در ایران نیز قیمت کالاها تغییرات زیادی داشته و فروشگاه­های زنجیره ا­ی مجبورند مدام قیمت کالاها را با قیمت مصرف­کننده تطبیق دهند.

وی تصریح کرد: وقتی قیمت مصرف کننده یک کالا در دو ماه چندین بار تغییر می­ کند، وقتی محصولات جدید با قیمت جدیدکنار محصولات پیشین در قفسه چیده می­شوند، مشتری از بالاتر بودن قیمت آن محصول نسبت به مشابه خودش گلایه می­کند و به همین دلیل متصدی فروشگاه زنجیره ­ای مجبور است قیمت جدید را روی محصولات قدیمی درج کند.

به گفته فخریان، امسال سهم فروشگاه­های زنجیره ­ای در بازار خرده ­فروشی نسبت به سال گذشته سه درصد بیشتر شده است.

وی ضمن استقبال از ورود فروشگاه­های زنجیره ­ای به بورس، گفت: سیاست هر شرکت برای ورود به بورس متفاوت است. سال گذشته یک شرکت حاضر در بورس در صف خرید، رکورد بورس را شکست و از زمان عرضه تاکنون سهام آن بیش از سه تا چهار برابر افزایش داشته است.

فخریان با اشاره به پایین بودن سود در فروشگاه­های زنجیره ­ای خاطرنشان کرد: تنها با بهره ­وری بهتر و کاهش فاصله تولید تا مصرف می­ توانیم کار را بهینه سازیم و چنانچه کسی نتواند بهینه کار کند، موفق نمی ­شود. در عین حال درصد موفقیت در فروشگاه­های زنجیره ­ای بسیار کم است و به همین دلیل بسیاری از سازمان­ها به آن ورود پیدا نمی ­کنند.

رئیس اتحادیه فروشگاه­های زنجیره­ای با بیان اینکه سبد مردم کوچک شده و خرید آن­ها به سمت کالاهای اساسی رفته است، افزود: قبلا سهم سبد مردم از کالاهای اساسی 30 درصد بود که این رقم امروز به 50 درصد رسیده است و فروش این کالاها سودی برای فروشگاه ها ندارد.

وی با اشاره به کالاهایی که ارز دولتی به آنها اختصاص می یابد، گفت: برای عرضه و توزیع کالاهایی که ارز دولتی اخذ می‌کنند، از جمله شکر مشکل وجود دارد که این مشکل در کالاهای روغن و برنج هندی چندان جدی نیست. همیشه پیشنهاد این بوده که اختصاص ارز دولتی به این کالاها حذف شده و اجازه دهند با ارز نیمایی وارد شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها