کد خبر: 326123
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۱:۰۰
| |

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

اعلام آمادگی وزارت نفت برای ارائه مجوز ساخت پتروپالایشگاه‌ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری نشست امروز این کمیسیون با وزیر نفت و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء را جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و گفت: وزارت نفت برای واگذاری خوراک و ارائه مجوز برای ساخت پتروپالایشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی وزارت نفت برای ارائه مجوز ساخت پتروپالایشگاه‌ها
کد خبر: 326123
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «سکینه الماسی» روز سه شنبه درباره دستور کار امروز کمیسیون انرژی گفت: امروز نشست مشترک نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس، مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، وزیر نفت و معاونانش، نمایندگان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در محل کمیسیون تلفیق با هدف جلوگیری از خام فروشی برگزار شد.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت:‌ اینکه برای جلوگیری از خام فروشی چه کاری باید انجام شود در نشست بحث، و مقرر شد ساخت پتروپالایشگاه ها توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بزرگترین پیمانکار شرکت نفت و گاز انجام شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اعلام آمادگی این شرکت در راستای پروژه های موجود، تامین اعتبار و پروژه های جدید ادامه داد: پتروپالایشگاه آناهیتا، ‌پارک پتروشیمی ها، فاز 4 پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خط انتقال گاز به دریای عمان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا ساخته می شود و وزارت نفت هم اعلام آمادگی کرد و گفت مشکلی برای بحث واگذاری خوراک و ارائه مجوز به این شرکت نداریم.

وی نتیجه نشست امروز کمیسیون انرژی را اجرای آیین نامه اجرایی پتروپالایشگاه ها با هماهنگی مجلس و وزارت نفت عنوان و تصریح کرد: قرار شد همزمان در این برنامه‌ها از همه دستگاه های نظارتی مانند دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش های مجلس حضور داشته باشند و نظرات کارشناسی همه دستگاه ها را استفاده کنیم.

الماسی گفت: همچنین قرار شد کمیته مشترک سه جانبه کمیسیون انرژی، نفت و کارشناسان قرارگاه خاتم تشکیل و این آیین نامه و دیگر برنامه های مشترک با قرارگاه خاتم بحث و بررسی شود.

این نماینده مجلس، ساخت پتروپالایشگاه ها را تاکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: قرار شد همه نهادها در این امر همکاری و هماهنگی داشته باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها