سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

بررسی 8 سوال نمایندگان از وزرای صمت و تعاون و کار

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون  2 سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و 6 سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی 8 سوال نمایندگان از وزرای صمت و تعاون و کار
کد خبر: 326124
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «سعید باستانی» عصر سه شنبه گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت سوالاتی داشتند که در حضور وزرای مربوطه سوالات مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال کنندگان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آقایان نادر قاضی پور و محسن کوهکن بودند افزود: سوالات آقای قاضی پور مربوط به دوره وزارت علی ربیعی بود و با توجه به اینکه سوالات با تاخیر مطرح شده بود، وزیر ضرورتی برای پاسخ ندید.

وی ادامه داد: سوالات آقای قاضی پور هم در خصوص تامین ریل راه آهن بود و اینکه چرا راه اندازی برخی از خطوط ریل با تاخیر انجام می شود و چرا تولید ریل در داخل انجام نمی شود و به واردات متکی هستیم.

باستانی در خصوص سوال محسن کوهکن از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: سوال در خصوص مشکلات شرکت ذوب آهن بود که مقرر شد کمیته ای برای بررسی این مشکلات تشکیل شود و در صورتی که توافق حاصل نشد سوال به صحن ارجاع داده شود.

نماینده مردم تربیت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی درباره سوالات مطرح شده از آقای رحمانی وزیر صمت، اظهار کرد: اولین سوال در مورد تعهدات خودروسازان بود که سیده فاطمه حسینی آن را مطرح کرد وزیر صمت درباره این سوال توضیحاتی ارائه داد و در نهایت مهلت دو هفته‌ای برای ارائه توضیحات لازم در این زمینه در نظر گرفته شد.

باستانی بیان کرد: نماینده سوال کننده بعدی محمدرضا صباغیان بافقی بود که پیگیر نحوه اجرای ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه درباره اشتغالزایی بود، آقای رحمانی توضیحاتی ارائه کرد و مقرر شد؛ گزارش مکتوبی درباره اقدامات وزارت صمت به نماینده مهریز و بافق ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه سیدناصر موسوی لارگانی نیز وزیر صمت را درخصوص اجرای قانون بازنشستگی در شرکت فولاد مورد سوال قرار داد، خاطرنشان کرد: یک هفته به وزیر صمت برای ارائه توضیحات لازم مهلت داده شد.

باستانی یادآور شد: سوال کننده بعدی سیدفرید موسوی بود که در مورد فرآیندهای کسب و کار و اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارتقای رتبه ایران در فضای کسب و کار سوالاتی مطرح کرد، مقرر شد؛ جلسه ای با حضور نماینده سوال کننده و مسئولان برای بررسی این موضوع برگزار شود.

وی به سوال سیدقاسم جاسمی از وزیر صمت هم اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت خودرو و تعهدات خودروسازان محور سوال این نماینده از رحمانی بود که مقرر شد ظرف مدت دو هفته مشکلات بررسی شود و اگر نماینده کرمانشاه قانع نشد سوال به صحن ارجاع شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: محمود نگهبان سلامی به عنوان سوال کننده بعدی در مورد واگذاری معادن پلاسری سنگان خواف و سهم مردم منطقه از حقوق دولتی، وزیر صنعت را مورد سوال قرار داد که مقرر شد؛ هفته آینده به همراه معاون معدنی از این منطقه بازدید صورت گیرد تا نتیجه مشخص شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها