کد خبر: 326143
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نگاه سلیقه‌ای به بودجه دستگاه‌های فرهنگیِ منتقدِ دولت نگران کننده است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نگاه سلیقه‌ای به بودجه دستگاه‌های فرهنگیِ منتقدِ دولت (صدا و سیما) به شدت نگران کننده و عامل ایجاد تک صدایی در فضای فرهنگی و رسانه‌ای کشور است.

نگاه سلیقه‌ای به بودجه دستگاه‌های فرهنگیِ منتقدِ دولت نگران کننده است
کد خبر: 326143
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، درباره تخصیص بودجه صدا و سیما بر اساس عملکرد گفت: پرداخت بودجه براساس عملکرد موضوع جدیدی نیست و تا به حال همین کار انجام می‌شد اما اگر این موضوع بهانه شود تا به صورت سلیقه‌ای مثلا گفته شود عملکرد دستگاهی درست بوده پس بودجه آن کامل پرداخت می‌شود و بودجه دستگاه دیگر بنا بر برداشتهای سلیقه‌ای، درست و کامل پرداخت نمی‌شود، جای نگرانی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تصمیم دولت برای پرداخت بودجه صدا و سیما براساس عملکرد، گفت: در گذشته عملکردها به صورت جدی رصد می‌شد و پرداخت‌ها بر همین اساس انجام می‌شد. اگر بنا باشد با این بهانه اعتبارات دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی با رویکرد سلیقه‌ای مدیران اجرایی پرداخت شود، قطعا بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی با چالش‌های جدی روبرو شده و در آستانه تعطیلی قرار می‌گیرند. نباید فراموش کرد که دستگاه‌های فرهنگی در فضای کاملا سخت و شرایط بحرانی به مسیر خود ادامه می‌دهند.

وی مدعی شد: به نظر می‌رسد امروز نوعی نگاه سلیقه‌ای به بودجه دستگاه‌های فرهنگیِ منتقدِ دولت حاکم است و این وضعیت به شدت نگران کننده است. این وضعیت منجر به فضای تک صدایی شده و فضای فرهنگی کشور را ناخوش می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تخصیص بودجه عملیاتی براساس استانداردهای تعریف شده را مورد تایید قرار داد و گفت: دستگاهها در برابر بودجه‌های دریافتی باید پاسخگو هم باشند اما موضوعی که درباره بودجه رسانه ملی موجب نگرانی شدید شد این است که اگر فیلم‌ها و برنامه‌های صدا و سیما با رویکرد تاییدِ دولت یا دستگاههای اجرایی ساخته ‌شود، آیا باز بحث پرداخت بودجه براساس عملکرد مطرح می‌شد؟

پژمانفر متذکر شد: ممکن است هر برنامه‌ای ساخته شود، موافقان و مخالفانی داشته باشد اما راه اصلاح عملکردها فشار از طریق اعتبارات و بودجه‌ها نیست بلکه مسیر اصلاح از شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما می‌گذرد. گزارش این شورا از عملکرد رسانه ملی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و اصلاح آنها توسط مدیران این سازمان بی‌شائبه‌ترین راه‌حل است.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی در داخل و خارج از کشور تحت فشار است، نباید به بهانه ناسازگاری ذائقه برخی مسؤولان اجرایی با عملکرد رسانه ملی بودجه این سازمان را تحریم کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جایگاه شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما، گفت: در هیچ قانونی نیامده که وظایف شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما تایید کارکرد رسانه ملی و پرداخت بودجه براساس تایید یا رد این شورا باشد اما اعضای این شورا وظیفه نظارت بر عملکرد سازمان را در چارچوب قانون عهده‌دار هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها