کد خبر: 326361
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۴:۱۳
| |

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت:

ماهواره مخابراتی «ناهید 1» ظرف یک یا دوهفته آینده تحویل وزارت دفاع می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: کار پژوهشگرهای پژوهشگاه فضایی در خصوص ماهواره «ناهید 1» پایان یافته و آزمایش‌های نهایی مربوطه نیز انجام شده و احتمالا ظرف یک یا دو هفته آینده ماهواره برای در مدار قرار گرفتن تحویل وزارت دفاع می‌شود.

ماهواره مخابراتی «ناهید 1» ظرف یک یا دوهفته آینده تحویل وزارت دفاع می‌شود
کد خبر: 326361
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۴:۱۳

اعتمادآنلاین| محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: وقتی در مورد شبکه ملی اطلاعات صحبت می‌کنیم نگاه ما نگاه محتوایی و فرهنگی و کاراکتری است که فرهنگ را به جامعه انتقال می‌دهد؛ به عنوان مثال در دهه 60 بل و سباستین و هاچ زنبورعسل بود و الان باب اسفنجی و بن تن است. این مسائل فرهنگی با کاراکترهای فنی درست نمی‌شود. باید محتوای تعلیم و تربیتی که به نسل بعدی منتقل می شود اصلاح شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: باید در این زمینه تلاش جدی تری انجام شود و ما هم کمک می‌کنیم. موضوعی که در مورد شبکه ملی اطلاعات وجود دارد بحث محتوایی است که نیاز به مشارکت جدی و عزم ملی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص زمان قرارگرفتن ماهواره مخابراتی «ناهید 1» در مدار اظهار داشت: کار پژوهشگرهای پژوهشگاه فضایی در خصوص این ماهواره پایان یافته و آزمایش‌های نهایی مربوطه نیز انجام شده و احتمالا ظرف یک یا دو هفته آینده ماهواره برای در مدار قرار گرفتن تحویل وزارت دفاع می‌شود.

وی با بیان اینکه سیکل آماده سازی برای ارسال ماهواره در وزارت دفاع انجام می‌شود، افزود: ایرادات دو پرتاب قبل استخراج و برطرف شده است و امیدواریم که این ماهواره با موفقیت در مدار قرار بگیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها