کد خبر: 326424
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۴:۵۲:۳۹
| |

دور جدید مذاکرات آمریکا و کره شمالی به‌زودی آغاز می‌شود

یک مقام ارشد دولت آمریکا ضمن اعلام عدم حضور وزیر امور خارجه کره‌شمالی در نشست بانکوک برای دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت مذاکرات دو کشور برای خلع‌سلاح به زودی از سر گرفته می‌شود.

دور جدید مذاکرات آمریکا و کره شمالی به‌زودی آغاز می‌شود
کد خبر: 326424
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۴:۵۲:۳۹

اعتمادآنلاین| یک مقام ارشد آمریکایی با اعلام ادامه مذاکرات مقامات واشنگتن و پیونگ‌یانگ در آینده نزدیک، از لغو سفر وزیر امور خارجه کره‌شمالی به تایلند برای دیدار با همتای آمریکایی خود خبر داد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد، هفته گذشته یک مقام کره شمالی به همتای خود در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است گفت‌وگوها برای ازسرگیری مذاکرات خلع‌سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

او تاریخ دقیقی برای شروع این مذاکرات اعلام نکرد. با این حال گفت به‌نظر می‌رسد «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی در نشست این هفته در بانکوک شرکت نخواهد کرد.

علی‌رغم آزمایش‌های موشکی روزهای اخیر، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد مسیری دیپلماتیک و رو به جلو با کره شمالی پیش گرفته شود. اما تأکید کرد برنامه‌ای برای دیدار رهبران دو کشور چیده نشده است.

قرار بود پمپئو و همتایش هو، در حاشیه نشست امنیتی جنوب شرق آسیا در بانکوک با یکدیگر گفت‌وگو کنند اما به گفته یک منبع دیپلماتیک، سفر هو لغو شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها