لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری:

سوالات مجمع درباره سی‌اف‌تی را به بخش‌های اقتصادی و حقوقی دولت ارجاع داده‌ایم/ به سوالات مجمع پاسخ می‌دهیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: دولت تا قبل از زمان تعیین شده از سوی اف‌ای‌تی‌اف به سوالات مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ خواهد داد و مجمع نیز باید تا قبل از این زمان درباره لوایح اظهار نظر کند.

سوالات مجمع درباره سی‌اف‌تی را به بخش‌های اقتصادی و حقوقی دولت ارجاع داده‌ایم/ به سوالات مجمع پاسخ می‌دهیم
کد خبر: 326426
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۴:۵۷:۴۵

اعتمادآنلاین| سرنوشت لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان نامعلوم و بلاتکلیف است. با وجود اینکه فضای کلی مجمع در ابتدای بررسی این لوایح مثبت به نظر می رسید اما شدت گرفتن یکباره تحریم های ایران از سوی آمریکا فضای مجمع را علیه لوایح پالرمو و CFT منفی کرد.

مدتی قبل نیز برای چندمین بار گروه اقدام ویژه مالی برای ایران یک مهلت چهارماهه در نظر گرفت تا درباره توصیه‌های FATF و الحاق به دو کنوانسیون بین‌المللی پالرمو و CFT تصمیم گیری کند با این تفاوت که در آخرین بیانیه گروه اقدام ویژه مالی در کنار مهلت چهارماهه موضوع تشدید نظارت‌ها بر ایران نیز مطرح شده است که هیچ بعید نیست که ایران بار دیگر به لیست سیاه بازگردد .

با این وجود مجمع تشخیص مصلحت نظام که به نظر می‌رسد هیچ عجله‌ای برای تصویت این لوایح ندارد سوالاتی را در 9 محور به دولت ارسال کرده و از دولت خواسته برای تعیین تکلیف این لوایح به این سوالات پاسخ دهد. سوالاتی که به گفته معاون حقوقی رئیس جمهوری به بخش‌های مختلف دولت ارسال شده است و در زمان مقرر پاسخ آنها به مجمع ارسال خواهد شد.

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت 9 سوال ارجاع شده از سوی مجمع تشخیص به دولت گفت: این سوالات به بخش‌های اقتصادی و حقوقی دولت به ویژه حوزه بانکی ارجاع شده است که منتظر پاسخ آنها هستیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به تمدید مهلت دوباره به ایران از سوی FATF و اعمال دو اقدام مقابله‌ای دیگر علیه ایران، گفت: مبانی پاسخ به سوالات آماده شده است و دولت حتما قبل از پایان مهلت تعیین شده پاسخ ها را به مجمع ارسال خواهد کرد.

او همچنین گفت: به طور قطع مجمع نیز تا زمان تعیین شده درباره لوایح پالرمو و CFT اظهارنظر خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها