کد خبر: 326474
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۶:۲۹:۳۴
| |

ابوالفضل سروش:

ایجاد مناطق آزاد مذهبی انسانی ایده ای ناب برای تضمین همگرای ملی در ایران است

ابوالفضل سروش، نماینده مردم تهران در مجلس ایده ایجاد مناطق آزاد مذهبی – انسانی را ایده ای ناب برای تضمین همگرای ملی در ایران عنوان کرد و گفت: پناه دادن موقت به مهاجران  کوچ  کرده ایرانی در مناطقی ویژه و حتی در ایامی محدود و ویژه همچون اعیاد مذهبی یا ایام نوروز ،گامی  مذهبی ، انسانی و میهن دوستانه است که می تواند زمینه بازگشت مهاجران ایرانی به کشور را تسهیل کند.

ایجاد مناطق آزاد مذهبی انسانی ایده ای ناب برای تضمین همگرای ملی در ایران است
کد خبر: 326474
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۶:۲۹:۳۴

اعتمادآنلاین| ابوالفضل سروش در رابطه با ایجاد منطقه آزاد مذهبی- اسانی اظهار کرد: نزاع‌های سیاسی ، تفاوتهای اجتماعی و تفاوت های دینی و بعضا مذهبی همواره زیر سایه پرچم یک کشور رو به یک رنگی و دست کم همزیستی مسالمت آمیز سوق پیدا می‌کنند، بر همین اساس است که پرچم کشورها برای ملیت هایشان قابل احترام و فراتر از آن مقدس است و سوگند به پرچم در بسیاری از کشورها رسم مرسوم و قابل اعتنایی است .

او در ادامه افزود: ایران کشوری با تکثر ویژه فرهنگی و مذهبی است و قوم ها، زبان ها، نژادها و پیروان ادیان مختلف در کنار هم مسالمت آمیز زندگی می کنند. قرن هاست که پیکر خاکی ایران میزبان این همه تنوع و تکثر است و این همراهی و همزیستی مسالمت آمیز چنان در باور و جان ایرانیان رسوخ کرده است که حتی در فرازهایی از تاریخ میزبان مهاجران یهودی و ارمنی هم بوده است.مهاجرانی که حالا نژادشان ایرانی است و پرچم ایران را مقدس می شمارند و برای آبادانی و سرافراز آن در کنار مسلمان فارغ از ترک و کرد و لر و ترکمن می‌کوشند.

عضو کمیسیون بداشت مجلس تصریح کرد: مسلمانانی که اهل سنت بودن یا شیعه بودنشان در ایرانی بودنشان مرزی ایجاد نمی‌کند و زن و مرد و پیرو جوان دوشادوش یکدیگر قلبشان برای ایران و حفاظت از مرزهای ایران می تپد، نمونه زیبا و وصف ناشدنی این همراهی و همزیستی مسالمت آمیز در 8 سال دفاع مقدس قاب های متعدد و تحسین برانگیزی دارد که ساعتها می توان در وصف و بی نظیری آن قلم فرسایی و سخنرانی کرد.

سروش در خصوص مهاجرت‌های اجباری برخی از هموطنان ایرانی به خارج از کشور گفت: همزیستی مسالمت آمیزی که گاه و در فراز و فرودهای سیاسی - اجتماعی کشورعزیزمان بعضا از آسیب های کوچکی زیان دیده و به دلیل برخی مصلحت سنجی ها و بعضا تنگ نظری ها سبب مهاجرت برخی از هموطنانمان به خارج از کشور شده است،مهاجرانی عمدتا که برچسب های سیاسی و اجتماعی بر پیشانی شان خورده وسبب شده سالهای سال از ورود به کشور و لمس خاک وطن ودیداربا عزیزانشان که درکشور محروم شوند.

او ادامه داد: نا گفته پیداست که حساب تروریستها،اختلاسگران بیت المال ومحکومان قطعی دادگاههای قضایی از این جرگه جداست- محرومیتی که بعضا درد جدایی با خانواده هایشان را در کشورهای همسایه دوا می کنند اما بازگشت به وطن را به حسرت ابدی شان بدل کرده است .

این نماینده مردم تهران در مجلس ایده ایجاد مناطق آزاد مذهبی - انسانی که اخیرا مطرح شده را ایده ای ناب برای تضمین همگرای ملی در ایران دانست و افزود: ایده ای که اگر به میزبانی مشهد مقدس به دلیل حضور بارگاه معصومی که به ضمانت بی پناهان شهره است یا حتی جزایر جنوبی کشور به دلیل ماهیت جزیره بودنشان باشد ،می تواند سبب دوا شدن این درد قدیمی شود و همگرایی ملی را در بزرگترین ظرفیتش تقویت کند.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: پناه دادن موقت به مهاجران کوچ کرده ایرانی در مناطقی ویژه و حتی در ایامی محدود و ویژه همچون اعیاد مذهبی یا ایام نوروز ،گامی مذهبی ، انسانی و میهن دوستانه است که می تواند زمینه بازگشت مهاجران ایرانی به کشور را تسهیل کند و سبب بازگشت و اعتلای سرمایه های انسانی ،معنوی و حتی مادی ایران و ایرانیان شود.ایده‌ای که در بعد صنعت توریسم و گردشگری هم قابل تامل و سرمایه گذاری است و می تواند سبب تغییر نگاه گردشگران غیر مسلمان به ایران شود.

سروش در پایان خاطرنشان کرد: البته که ایجاد منطقه آزاد مذهبی - انسانی نیازمند اهتمام و همراهی سه قوه است و در راس سه قوه ورود ریاست محترم دستگاه قضایی در این مسیر قطعا تاثیرگذار وگره گشا خواهد بود .مسیری که ضامن اتحاد بیش از پیش ملت خواهد بود و راه را بر توطئه و سو استفاده دشمنان نظام برای ایجاد شکاف در بین ملت خواهد بست.

منبع: شفقنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها