موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

حذف صفر از پول ملی تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که شرایط اقتصادی مناسب حذف چهار صفر از پول ملی نیست، گفت که احتمالا لایحه حذف چهار صفر از پول ملی با استقبال مجلس مواجه نخواهد شد.

حذف صفر از پول ملی تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد
کد خبر: 326529
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۰۸:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سید فرید موسوی در گفت‌وگویی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی گفت: از نظر فنی حذف چهار صفر تاثیر خاصی بر اقتصاد کشور ندارد، نه تورم را بالا می‌برد نه آن را پایین می‌آورد و نه بر رشد اقتصادی اثرگذار است بلکه صرفا نگهداری حساب‌ها را تسهیل می‌کند که این اتفاق در صورت‌های مالی بزرگ افتاده است.

وی با بیان این که حذف صفر در هر شرایطی نمی‌تواند کارآمد باشد، تصریح کرد: برای این که این اتفاق بیفتد نیازمند بستری در فضای اقتصادی هستیم و در واقع حذف صفر باید در شرایط ثبات اقتصادی اتفاق بیفتد اما اگر در شرایط فعلی که با تورم بالایی مواجه هستیم صفر را بخواهیم حذف کنیم باز هم مجبور به تکرار این کار می‌شویم. همچنان که برخی از کشورها این کار را چندین بار تکرار کردند و چون زمان حذف صفر برای آنها مناسب نبوده با شکست مواجه شدند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمان نامناسبی برای این کار است و حذف صفر از پول ملی دستاورد ملموسی هم برای اقتصاد کشور ندارد غیر از اینکه انرژی کارشناسان اقتصادی آن هم در شرایطی که باید برای برون رفت از شرایط اقتصادی فکری کنند، را مستهلک می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که بهتر بود تجارب کشورهای دیگر در حذف صفر از پول ملی مدنظر قرار می‌گرفت، گفت: این کار اقدام بی‌اثری است و وضع اقتصادی ما هم مناسب این تصمیم نیست. ضمن این که هزینه‌های بالایی بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند زیرا ما نیازمند چاپ پول، تغییر نرم افزارها و اقدامات دیگر خواهیم بود.

موسوی در پایان با بیان این که نتایج مثبت حذف صفر از پول ملی نسبت به تبعات منفی آن چندان سنگین و وزین نیست، گفت که احتمالا مجلس رویکرد مثبتی به این کار نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها