کد خبر: 326617
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۱۳:۳۲:۵۶
| |

تابش با اشاره به تحریم ظریف از سوی آمریکا:

آمریکایی‌ها از منطق دیپلمات‌های ما در مذاکرات به هراس افتاده‌اند

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: آمریکایی‌ها از سویی پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران می دهند و از سوی دیگر دکتر ظریف را که در راس هرم دیپلماسی کشور قرار دارد تحریم می‌کنند. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها از منطق دیپلمات‌های ما در مذاکرات به هراس افتاده اند

آمریکایی‌ها از منطق دیپلمات‌های ما در مذاکرات به هراس افتاده‌اند
کد خبر: 326617
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۱۳:۳۲:۵۶

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا گفت: با این اقدامات متناقض و متضاد دولت آمریکا می‌توان نتیجه گرفت که راهبرد خاصی برای پیشبرد امور در دولت آقای ترامپ حاکم نیست و در واقع راهبردهای دولت آقای ترامپ از منطق دیپلماتیک تبعیت نمی‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از سویی پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران می دهند و از سوی دیگر دکتر ظریف را که در راس هرم دیپلماسی کشور قرار دارد تحریم می‌کنند. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها از منطق دیپلمات‌های ما در مذاکرات به هراس افتاده اند چرا که خودشان هم اذعان کرده بودند که ایران در مذاکرات و پیشبرد منافع ملی با منطق گفتگو موفق بوده و لذا می‌خواهند ایران را از این اقدام موثر محروم کنند.

تابش ادامه داد: تحریم ظریف از سوی دیگر نشان می‌دهد گفت‌وگو و نشستی که وزیر خارجه ما اخیرا در نیویورک داشته تاثیر خودش را بر جناح جنگ افروز داشته و آنها را به هراس انداخته است که آخرین حربه خود را به کار برده‌اند و آن تحریم وزیر امور خارجه است.

این نماینده مجلس یادآور شد: از طرفی این اقدام برای ما نگران کننده است که منطق جنگ افروزان در آمریکا حاکم می‌شود لذا باید راهبرد خود را داشته باشیم و با اهرم دیپلماسی مسایل را به پیش ببریم.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس در پایان با بیان اینکه اقدام دولت آمریکا در افکار عمومی دنیا هم محکوم است، تاکید کرد: شرکای آمریکا و جهان دیپلماسی که با شخصیت آقای ظریف آشنا هستند و منطق قوی او در باب مذاکره را آزموده‌اند هم این اقدام را مضحک می‌دانند و به نظر می‌رسد نیازی نیست ما کاری انجام دهیم که نشان دهد اقدام آنها عبث و بی منطق بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها