انتشار رمان «مادام بواری» ترجمه «مهستی بحرینی»

رمان مادام بواری، یکی از صد رمان برتر جهان، با ترجمه مهستی بحرینی به چاپ رسید.

انتشار رمان «مادام بواری» ترجمه «مهستی بحرینی»
کد خبر: 326629
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۱۴:۱۵:۴۳

اعتمادآنلاین| مادام بواری، سرگذشت خواندنی حماقت‌ها و سرگردانی‌ها و زیاده‌خواهی‌های زنی است که نه تنها ادبیات فرانسه، بلکه سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. این رمان شگفت انگیز را مهستی بحرینی به‌ فارسی ترجمه کرده و انتشارات نیلوفر آن را بده تازگی به چاپ رسانده.

اِما بواری، شخصیت اصلی این رمان، زنی است که شوهر ساده‌لوح و درستکاری دارد. آقای بواری، پزشک است و زندگی روزمره و بی‌دغدغه‌ای دارد. آقای بواری بعد از مرگ همسر اولش که مثل یک مادر از او نگه‌داری می‌کرده، عاشق این دختر روستایی می‌شود و با او ازدواج می‌کند. بعد از مدتی مادام بواری در یک مهمانی، ذهنش دچار تشویش می‌شود.

دنیای جدیدی از هوسرانی و خیانت و فساد را در پیش می‌گیرد. از دید مادام بواری همسرش یک مرد بی‌دست‌وپا است که تحمل‌کردنش آسان نیست.

از این رو در هنگام خیانت، عذاب‌وجدان نمی‌گیرد. مادام بواری دوبار عاشق می‌شود که در هر دوبار هم تجربه تلخی کسب‌می‌کند. یک بار در دام مردی هوسران و بار دیگر گرفتار عشق جوان خامی می‌شود.

مادام بواری تصور و جهان‌بینی خاصی از مفهوم عشق ندارد و فقط آن‌چه را در کتاب‌ها خوانده و جملات پرطمطراق رمان‌ها را که شنیده، تکرار می‌کند. چاپ اول مادام بواری ، مرداد 1398، قیمت جلدنرم 55000 تومان و قیمت جلد محکم، 68000 تومان است.

رمان مادام بواری در این ترجمه به همراه مقاله‌ای از شارل بودلر و با قیمت 55 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها