کد خبر: 326686
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۱۹:۱۸:۰۰
| |

معاون کل وزارت بهداشت:

3.24 درصد کل تخت‌های بستری کشور را تخت‌های بیمارستان‌های خیریه تشکیل می‌دهد

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه درحال حاضر 3.24 درصد کل تخت های بستری کشور را تخت های بیمارستان های خیریه تشکیل می دهد، گفت: به عبارت دیگر، چهار هزار و 564 تخت بستری در کشور، مختص بیمارستان های خیریه است که ضریب اشغال تخت های خیریه کشور، 52 درصد بوده و 48 درصد از این ظرفیت خالی است.

3.24 درصد کل تخت‌های بستری کشور را تخت‌های بیمارستان‌های خیریه تشکیل می‌دهد
کد خبر: 326686
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۱۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ا ین مطلب را ایرج حریرچی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از بخش های جدید بیمارستان خیریه غیاثی تهران عنوان و افزود: خیرین در حوزه سلامت نقش عمده و قابل توجهی در تامین امکانات درمانی برای خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان ایفا می کنند.

وی ادامه داد: مساعدت های خیرین حوزه سلامت در زمینه های مختلف از جمله، خدمات بستری، سرپایی، تامین هزینه های بیماران و سایر موارد، به بیماران کاملا مشهود است. اما، عمده مشارکت خیرین در حوزه ساخت و ساز بیمارستان ها است و پیشنهاد ما این است که خیرین در هزینه های جاری بیمارستان ها و مراکز درمانی بیشتر یاری کنند. همچنین پیشنهاد ما این است که پزشکان عزیزی که در مناطق محروم خدمت می کنند، در بیمارستان های خیریه نیز کمک بیشتری کنند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با توجه به نیازی که مردم عزیز به بستری داشته و با توجه به محدودیت های بیمارستان های دولتی، ضرورت دارد که درجهت استفاده از ظرفیت تخت های بستری در مراکز درمانی خیریه، برنامه ریزی های مدونی انجام شود.

در این مراسم، بخش های جدید بیمارستان خیریه غیاثی ازجمله، بخش MRI، بخش آندوسکوپی و کلونوسکوپی، بخش جراحی چشم و بخش NICU، با حضور معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افتتاح و آماده خدمت رسانی به مردم شد.

بیمارستان خیریه غیاثی تهران، درمجموع دارای 245 تخت بستری بوده که با ضریب 83 درصد، به مردم عزیز، خدمت رسانی می کند، همچنین این مرکز درمانی، دارای 16 تخت VIP برای خدمت رسانی به بیماران خارجی است.

براساس این گزارش، معاون کل وزارت بهداشت همچنین، در این مراسم، از بخش های مختلف بیمارستان خیریه غیاثی، از جمله بخش بستری کودکان و زنان بازدید کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها