کد خبر: 326716
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۰۸:۱۷:۰۰
| |

مؤسس پویش «کمک به هنرمندان پیشکسوت» مطرح کرد:

سالانه 90 تا 120 کودک‌آزاری آشکار در ماهشهر رخ می‌دهد

احمدی با بیان اینکه دختران بالاترین آمار را در کودک آزاری های ماهشهر دارند، گفت: به شکل کلی آمار دقیقی از کودک آزاری در ماهشهر وجود ندارد اما براساس تعداد مراجعه کنندگانی که داشتیم، در طول سال بین 90 تا 120 کودک آزاری در این شهر به شکل آشکار رخ می‌دهد.

سالانه 90 تا 120 کودک‌آزاری آشکار در ماهشهر رخ می‌دهد
کد خبر: 326716
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۰۸:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کودک آزاری، رفتاری است که اغلب توسط بزرگسالان ، نسبت به کودکان انجام می‌گیرد و به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می‌رساند. کودک آزاری ابتلا به افسردگی را در کودکان افزایش می‌دهد و در بسیاری از موارد موجب اختلال شخصیتی، ناتوانی در یادگیری، پرخاشگری، احساس گناه و کاهش اعتماد به نفس در کودکان می شود.

در کشور ما متاسفانه باوجود تلاش‌های فعالان حقوق کودکان شاهد رشد روزافزون این آسیب اجتماعی هستیم.

ماهشهر با بالاترین سهم، جزو شهرهایی است که آمار کودک آزاری در آن رو به افزایش است. فقر، خشونت والدین، اعتیاد، عدم تعادل روانی و سنت‌های غلط بومی تنها بخش کوچکی از علت‌هایی است که خشونت بزرگسالان را در مواجه با کودکان سبب می شود.

در 6 ماهه دوم سال گذشته 120 کودک آزاری در ماهشهر

شاید شما هم ماجرای آن دندانپزشک نیکوکار که چندی پیش داوطلبانه دندان‌های دختر ماهشهری را ترمیم کرد، شنیده باشید. این دختر توسط نامادری‌اش شکنجه شده بود و وضعیت جسمی و روحی مساعدی نداشت.

این خبر توسط رسانه‌ها منتقل شد و در فضای مجازی به سرعت انتشار پیدا کرد و البته مورد استقبال کاربران بسیاری قرار گرفت. وحدت احمدی دندانپزشکی است که در ماهشهر مشغول به کار است و همچنان به کودکان آسیب‌دیده کمک‌های مالی و درمانی می‌کند. در این راستا گفت‌وگو با وحدت احمدی به بررسی کودک آزاری‌های ماهشهر را ادامه می‌خوانید:

احمدی در گفت‌وگو به موضوع کودک آزاری ماهشهر اشاره کرد و گفت: دختران بالاترین آمار را در کودک آزاری‌های ماهشهر دارند. البته به شکل کلی آمار دقیقی از کودک آزاری در ماهشهر وجود ندارد اما براساس تعداد مراجعه کنندگانی که داشتیم، در طول سال بین 90 تا 120 کودک آزاری در این شهر به شکل آشکار رخ می‌دهد.

او گفت: طبق مدارکی که در دست داریم در 6 ماهه دوم سال گذشته 120 کودک آزاری وجود داشت که 97 نفر آن‌ها به من مراجعه کردند. از فروردین تا خرداد سال جاری نیز 2 مورد کودک آزاری بود که تنها توانستیم کمک‌های مالی و درمانی برسانیم اما در رابطه با فرآیندهای قانونی، کاری از ما ساخته نبود.

این دندانپزشک کودک همسری در دختران را یکی دیگر از آسیب‌های ماهشهر برشمرد و افزود: اکثر دختران در سنین بسیار پایین مجبور به ازدواج می‌شوند. بعلاوه وصلت‌های قومیتی جزو مواردی است که این موضوع را تشدید می‌کند.

پویش کمک به هنرمندان پیشکسوت

پویش«کمک به هنرمندان پیشکسوت» فعالیت موثر دیگری است که وحدت احمدی چندی پیش در اینستاگرام راه‌اندازی کرده است.

او در این باره می‌گوید: هدف پویش، کمک به هنرمندان پیشکسوت است. این پویش به تازگی با جمعی از همکاران‌مان با هدف کمک به پیشکسوتان کشور که به لحاظ اقتصادی، مسکن و درآمد در مضیقه هستند، راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: متاسفانه پیشکسوتان ما در وضعیت مناسبی نیستند و نیازمند توجه هرچه بیشتر مردم هستند. همین موضوع سبب شد تا این پویش با عنوان «کمک به هنرمندان پیشکسوت» آغاز به کار کند.

احمدی با اشاره به اینکه پویش کمک به هنرمندان پیشکسوت باعث توجه هرچه بیشتر مردم به این قشر از جامعه می‌شود ادامه داد: یکی از مواردی که باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد کمک درمانی به پیشکسوتان ما است تا بتوانیم دین‌مان را به آنان که در ارتقا فرهنگ این سرزمین نقش موثری داشتند، بپردازیم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها