کد خبر: 326729
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۰۸:۳۵:۰۰
| |

آخرین وضعیت از مناطق سیل‌زده لرستان

بیرانوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد گفت: مسئله اشتغال و از بین رفتن اقتصاد غالب در منطقه بحران‌زده از بدیهیاتی است که نمی‌توان منکر آن شد. اما خوشبختانه در حال حاضر شرایط در مرحله‌ای است که اشتغال و کار مردم مناطق سیل‌زده در حال بازگشت به روال عادی خود است.

آخرین وضعیت از مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 326729
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۰۸:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مسئله سیل اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوست باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات برای مردم این منطقه شده است و صدماتی شدید را نیز بر پیکره اشتغال و اقتصاد مردم این حوزه وارد ساخته است. اقتصاد غالب مردم این مناطق تحت الشعاع موضوعاتی مانند دامپروری و کشاورزی است که متاسفانه دچار خساراتی شده است و باعث به وجود آمدن موجی از بیکاری در بین مردم شده است.

مراد بیرانوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد، در خصوص آخرین وضعیت فعالیت‌های جهاد کشاورزی که در راستای شروع مجدد اشتغال در استان لرستان در پس از سیل صورت گرفته، گفت: برآورد میزان خسارات انجام شده است. پرونده‌های افراد خسارت دیده تشکیل و در سامانه حدود 4هزار پرونده ثبت شده تا پس از رسیدگی میزان خساراتی که به زمین های کشاورزی و واحد دام پروری افراد وارد شده، پرداخت‌ها صورت گیرد. همچنین بیش از 300 کیلومتر از کانال های آبی برای آبیاری مزارع کشاورزی لایه روبی شده است و در حدود 40 کیلومتر نیز جاده های بین مزارع بازگشایی شده است.

وی در خصوص مبحث خساراتی که به اشتغال و کار مردم سیل‌زده لرستان وارد شده چنین افزود: مسئله اشتغال و از بین رفتن اقتصاد غالب در منطقه بحران‌زده از بدیهیاتی است که نمی‌توان منکر آن شد. تا مدتی نیز فضای کاری و شغل مردم تحت‌الشعاع بحران خواهد بود اما خوشبختانه در حال حاضر شرایط در مرحله‌ای است که اشتغال و کار مردم مناطق سیل‌زده در حال بازگشت به روال عادی خود است. درست است که بسیاری از کشت‌ها در فصل گذشته از بین رفته اما مردم برای فصول بعدی کشت‌های خود را آماده می‌کنند و با تمهیداتی که اندیشیده شده و امیدواریم مشکلی ایجاد نشود. درخصوص افرادی که به طور کلی زمین‌هایشان از دست رفته پس از تعیین میزان خسارت و پرداخت به آنان، شاهد شروع فعالیت دوباره آنان خواهیم بود.

در ادامه نیز صارم رضایی، مدیر جمعیت هلال احمر استان لرستان، در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده و فعالیت‌های دستگاه‌ها در این مناطق بیان کرد: خوشبختانه تمامی دستگاه‌های سیل‌زده بر اساس رسالت‌هایی که در رابطه با حمایت و کمک از مردم سیل‌زده دارند فعالیت‌های شایانی انجام دادند. آخرین محموله اقلام غذایی و بهداشتی هفته گذشته در بین مردم سیل‌زده استان توزیع شد و در حال حاضر نیز با توجه به برنامه جهانی غذا 3500 بسته غذایی پس از بررسی‌های لازم در مناطق سیل‌زده با همکاری هلال احمر توزیع می‌شود.

رضایی در ادامه نیز به مباحث آسیب‌های اجتماعی و روانی و بهداشتی در این مناطق پرداخت و گفت: جمعیت هلال احمر با همکاری سازمانی یونیسف اقدام به بحث مدیریت روانی و اجتماعی مناطق سیل‌زده کرده و فضای دوست‌دار کودک در شهر پلدختر ایجاد شده که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شده است. برنامه‌های بسیار متنوعی را برای به وجود آوردن فضای شاد برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در خصوص موارد بهداشتی نیز وزرات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان اصلی‌ترین متولی در این رابطه فعالیت‌های مثمرثمری را داشته‌اند و از لحاظ شیوع بیماری نیز موردی به‌خصوص که گسترش یافته باشد و همه گیر شده باشد گزارش و مشاهده نشده است.

مدیر جمعیت هلال احمر لرستان در ادامه با اشاره به اصلی‌ترین نیازهای فعلی مردم مناطق سیل‌زده لرستان پرداخت و تصریح کرد: اصلی‌ترین نیاز مردم اقلام ضروری است که با مدیریت استاندار لرستان و برنامه ریزی های دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم و صحیح صورت گرفته است. همچنین بنیاد برکت نیز اقدام به توزیع بسته‌های ضروری مورد نیاز ،شامل یخچال و گاز و پتو در بین مردم این مناطق کرده و پس از اتمام توزیع این بسته‌ها، جمعیت هلال احمر نیز توزیع اقلام ضروری را با محوریت فرمانداران مناطق سیل‌زده را آغاز می‌کند.

وی در پایان در خصوص وضعیت اسکان مردم سیل‌زده لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی بنیاد مسکن صورت گرفته است مواردی همچون پرداخت اجاره بها مستاجران و همچنین تهیه‌خانه در واحدهای سازمانی و مسکن مهر انجام شده و تا حدودی مشکل اسکان و سرپناه مردم حل شده است و همچنین موضوع ساخت و سازهای واحدهای مسکونی به صورت جدی پیگیری می شود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها