کد خبر: 326762
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۰۹:۱۹:۴۰
| |

رضا رحمانی،،وزیر صنعت خبر داد

ذخایر 3 میلیارد تنی مس در سونگون

رضا رحمانی، وزیر صنعت، با بیان اینکه 3 میلیارد تن ذخایر شناسایی شده مس در سونگون است، گفت: 600 میلیون یورو سرمایه گذاری از محل منابع داخلی و فایناس خارجی روی مس سونگون انجام می‌شود.

ذخایر 3 میلیارد تنی مس در سونگون
کد خبر: 326762
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۰۹:۱۹:۴۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیگیری‌های پس از بازدید رییس جمهور از بازار کفش تبریز، باعث شد تا شهرک تخصصی کفش تبریز توسط بخش خصوصی و با 120 کارگاه تولیدی برای اولین بار راه اندازی شود.

وی با اعلام اینکه شهرک فناوری کفش تبریز مکان یابی شده است و اولین آزمایشگاه تخصصی کفش تبریز اجرا خواهد شد، گفت: 45 درصد از کفش کشور در استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه مس سونگون در حال اجرا است، افزود: شهرک صنعتی مس در ورزقان نیز کلنگ زنی شده است.

رحمانی با بیان اینکه 3 میلیارد تن ذخایر شناسایی شده مس در سونگون است، تصریح کرد: این ذخایر قابل توجهی است و 600 میلیون یورو سرمایه گذاری از محل منابع داخلی و فایناس خارجی روی مس سونگون انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح نمایشگاه فرش تبریز، گفت: امیدوارم در سال آینده شاهد شکوفایی این هنر صنعت باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه کار‌های اجرایی پروژه تولید آلومینا در شهرستان سراب به عنوان ماده اولیه آلومینیوم کشور آغاز شده است، بیان کرد: افتتاح آن به همراه کارخانه ذوب مس سونگون از آرزو‌های مردم منطقه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌های مختلف آلومینای سراب آماده شده است، ادامه داد: با راه اندازی آلومینای سراب برای 5 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل درست می‌شود.

رحمانی قطع وابستگی کشور به ماده آلومینا را نتیجه راه اندازی کارخانه آلومینای سراب دانست و گفت: این طرح محصولات جانبی دیگری هم دارد و طرح آلومینا فناوری سیستم خشک برای به حداقل رساندن مصرف آب و حفظ محیط زیست را دارد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح‌های امروز اضافه کرد: با افتتاح طرح تولید شیشه و بطری شیشه‌ای آذرمهر هریس 20 هزار تن به ظرفیت ظروف شیشه‌ای کشور اضافه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ظرفیت تولید شیشه جام و ظروف شیشه‌ای از ابتدای انقلاب تاکنون 8 برابر شده است، تصریح کرد: 760 هزار تن ظرفیت تولیدی ظروف شیشه‌ای در کشور است.

رحمانی با اعلام اینکه در سال 1397 حدود 650 هزارتن ظروف شیشه‌ای تولید کردیم و 200 هزارتن صادرات داشتیم، گفت: ظرفیت تولید شیشه جام در کشور یک میلیون و 700 هزار تن است که یک‌میلیون و 500 هزارتن تولید واقعی مان بوده و پارسال 450 هزارتن صادرات داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر علاقه سرمایه گذاران به ورود به حوزه تولید، بیان کرد: در 4 ماهه اول امسال صدور پروانه بهره برداری در آذربایجان شرقی بیش از 50 درصد افزایش داشته است که نشانگر شکست تحریم‌ها و علاقه مردم به تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه امروز 97 طرح تولیدی در بخش‌های مختلف استان به بهره برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح طرح تولید انواع کفش و البسه نظامی و مردانه در زندان که امروز افتتاح می‌شود، 500 نفر مشغول به کار می‌شوند و 290 هزار جفت کفش در این طرح تولید می‌شود.

رحمانی تولید یک میلیون عدد انواع پوشاک توسط زندانیان را از موارد دیگر این طرح دانست و افزود: در راستای این طرح در زندان 600 متر مربع فرش دستباف تولید خواهد شد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها