چه تعداد کارت‌ ملی هوشمند در پست مانده است؟

علی‌رغم اجبار به داشتن کارت ملی هوشمند برای دریافت خدمات دستگاه‌های اجرایی و بانکی، هنوز تعدادی از این کارت‌ها در پست باقی مانده است و افراد برای دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود باید به واحد مورد نظر پستی مراجعه کنند.

چه تعداد کارت‌ ملی هوشمند در پست مانده است؟
کد خبر: 326767
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۰:۲۹:۳۱

اعتمادآنلاین| دولت از دو سال پیش، طرح کارت‌های ملی هوشمند را در دستور کار قرار داد و بر این اساس پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال 1397 تعیین شد، اما به دلیل تأخیر در فرآیند صدور این کارت‌ها، بسیاری از افراد هنوز موفق به دریافت کارت ملی خود نشده‌اند. از سوی دیگر به موجب مصوبه هیئت وزیران، از اول فروردین ماه تمام کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار خارج شد.

البته در ابتدای امسال مجدداً یک مهلت سه‌ماهه اعلام شد، اما در نهایت از تیرماه تمامی خدمات دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های کشور تنها با ارائه کارت هوشمند ملی انجام می‌شود. برخی شعب بانکی هم دیگر کارت‌های ملی قدیمی را برای انجام عملیات بانکی نمی‌پذیرند و مشتریان فاقد کارت ملی هوشمند باید کارت ملی قدیمی به همراه رسید، ثبت‌نام کارت هوشمند خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهند.

طبق آخرین آمار ارائه‌شده توسط شرکت ملی پست، تا کنون 147 هزار و 363 کارت ملی هوشمند هنوز در پست باقی مانده است. البته بهزاد اقبال‌خواه - عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست- درباره‌ی این آمار به ایسنا گفت: بخش قابل توجهی از کارت‌های ملی هوشمند که به پست واگذار شده، توزیع شده است. ما در باجه‌های معطله تعداد کمی کارت ملی هوشمند داریم. به این دلیل که کارت ملی در همه شئون اجتماعی و کارهای روزمره مردم دخیل است، خود مردم پیگیرش بودند و اگر هم کارت‌های ملی در باجه‌های پستی بوده، مردم به تدریج مراجعه و دریافت کردند.

پس از صدور و تحویل کارت‌های هوشمند ملی به پست، پیامکی مبنی بر زمان و مکان مراجعه به واحد پستی به متقاضی ارسال می‌شود و افراد برای دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود باید به واحد مورد نظر مراجعه کنند. با وجود این، تعدادی از این کارت‌ها در باجه‌های پستی دولتی سراسر کشور باقی مانده است. با توجه به اینکه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی و بانکی منوط به داشتن کارت ملی هوشمند شده و از طرفی برخی از این کارت‌ها در پست آماده‌ی تحویل به افراد هستند، لازم است این افراد نسبت به دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود از مراکز پستی اقدام کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها