کد خبر: 326788
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۰۹:۵۶:۴۷
| |

ژاپن، سئول را از فهرست کشورهای سفید خارج کرد

در ادامه تنش‌های سیاسی و تجاری توکیو و سئول، کابینه ژاپن مصوب کرد کره‌جنوبی را از فهرست کشورهای دارای ارجحیت تجاری و کشورهای قابل اعتماد حذف کند.

ژاپن، سئول را از فهرست کشورهای سفید خارج کرد
کد خبر: 326788
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۰۹:۵۶:۴۷

اعتمادآنلاین| «هیروشیگه سکو» وزیر تجارت ژاپن در یک نشست خبری اعلام کرد این اقدام پس از طی مراحل مقرر در تاریخ 28 اوت 2019 (6 شهریور 1398) اجرا می شود.

خانم «کانگ کیوانگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی روز گذشته (پنجشنبه) در دیدار با همتای ژاپنی خود در بانکوک از ژاپن خواسته بود که این اقدام را لغو کند اما کونو توضیح داد که حذف از این فهرست، بخشی از بازبینی معمول نظام کنترل صادرات ژاپن است.

وزیر خارجه کره‌جنوبی پس از این جلسه در گفت و گو با خبرنگاران گفت «اگر ژاپن تصمیم بگیرد که در جلسه روز جمعه کابینه، کره جنوبی را از این فهرست خارج کند ما چاره ای نداریم جز اینکه در مقابل آن اقدامی اتخاذ کنیم.»

این دو وزیر امروز جمعه نیز بار دیگر همراه با وزیر خارجه آمریکا با یکدیگر ملاقات خواهند کرد مایک پمپئو آن را بعنوان فرصتی برای کمک به ژاپن و کره جنوبی جهت یافتن راهی به جلو توصیف کرده است.

خارج کردن کره‌جنوبی از لیست شرکای قابل اعتماد، در صورتی که در پایان ماه جاری میلادی عملی شود باعث حذف این کشور از لیست سفید 27 کشور از جمله آرژانتین، انگلیس، نیوزلند و استرالیا خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها