کد خبر: 326816
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

هشدار گوترش نسبت به انقضای پیمان منع موشک‌های هسته‌ای

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد با انقضای پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد در روزهای آتی، جهان از یک عامل بازدارنده ارزشمند در برابر وقوع جنگ هسته‌ای محروم می‌شود.

هشدار گوترش نسبت به انقضای پیمان منع موشک‌های هسته‌ای
کد خبر: 326816
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «آنتونیو گوترش» در سخنانی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش‌ها میان کشورهای مسلح به جنگ افزارهای هسته ای هشدار داد که با انقضای پیمان منع موشک‌های هسته ای میان‌بُرد در روز جمعه، «جهان یک عامل بازدارنده بسیار گرانبها را برای جلوگیری از وقوع یک جنگ هسته ای از دست خواهد داد».

گوترش خطاب به خبرنگاران گفت: «این امر احتمالاً تهدید موشک‌های هسته ای را نه کاهش، بلکه افزایش خواهد داد. صرفنظر از آنچه که روی می دهد، طرف‌ها باید از تحولات برهم زننده ثبات پرهیز کنند و مصرانه جویای یک توافق در خصوص یک مسیر مشترک جدید برای کنترل بین المللی تسلیحات باشند».

گوترش در ادامه سخنان خود گفت: «من قویاً آمریکا و فدراسیون روسیه را به تمدید توافقنامه استارت جدید برای تأمین ثبات و تعیین زمانی جهت مذاکره در خصوص تدابیر کنترل تسلیحات در آینده تشویق می کنم».

گوترش همچنین گفت که «بابت افزایش اختلاف‌ها میان اقتصادهای چین و آمریکا دچار مشکل شده است» و در مورد «ظهور احتمالی دو بلوک رقیب- هرکدام با یک ارز حاکم و قوانین تجاری و مالی و همچنین استراتژی اینترنتی و هوش مصنوعی و همچنین دیدگاه‌های متغایر خود در حوزه ژئوپلتیک و نظامی» هشدار داد».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها