کد خبر: 326861
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۱:۵۹:۲۵
| |

6 جلسه محرومیت برای توهین نژادپرستانه

اتحادیه فوتبال انگلیس بدنبال انتشار گزارش موسسه «کیک ایت اوت» مبنی بر افزایش 43 درصدی توهین‌های نژادپرستانه در سطوح مختلف فوتبال این کشور، محرومیت بازیکنان متخلف را تا 6 جلسه افزایش داد.

6 جلسه محرومیت برای توهین نژادپرستانه
کد خبر: 326861
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۱:۵۹:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ باشگاه چلسی هفته گذشته یکی از هواداران خودی را به دلیل توهین نژادپرستانه به «رحیم استرلینگ» بازیکن تیم منچسترسیتی در جریان دیداری در فصل گذشته، به طور مادام‌العمر محروم کرد.

بدنبال وقوع چندین حادثه قابل‌توجه درگیر با رفتارهای نژادپرستانه، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نیز ماه گذشته در راستای مبارزه با آن، حداقل محرومیت این گونه رفتارها را با افزایش 2 برابری به 10 جلسه تغییر داد.

اتحادیه فوتبال انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این نهاد ضمن ادامه مشورت‌های خود با سهامداران مختلف در خصوص اتخاذ بهترین روش برای مبارزه با تبعیض داخل و خارج زمین فوتبال، محرومیت 6 جلسه را بسته به شدت آن و سایر فاکتورهای دخیل، افزایش نیز خواهد داد.

نهاد اداره کننده فوتبال انگلیس پیش‌تر به داوران این اجازه را داد تا مربی، سرمربی و سایر اعضای کادر فنی تیم‌ها را نیز در صورت بروز رفتار غیراخلاقی با کارت زرد و قرمز جریمه کنند.

هر کدام از اعضای کادر فنی تیم ها در صورتی که در جریان یک فصل در چهار دیدار کارت زرد دریافت کند، به طور خودکار یک جلسه از همراهی تیم محروم خواهد شد و به شکلی تساعدی در صورت افزایش این تعداد کارت‌ها محرومیت مذکور نیز افزایش خواهد یافت (هشت کارت زرد 2 بازی محرومیت و ...).

علاوه بر این، در صورت تجاوز کارت زردها از عدد 16، فرد خاطی به رفتار غیراخلاقی متهم شده و برای صدور حکم به کمیسیون اخلاق مستقلی ارجاع داده خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها