کد خبر: 326907
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

نگرانی ژاپنی‌ها از تقویت ارزش پول ملی این کشور!

وزیر دارایی ژاپن گفت ارزش ین بیش از حد تقویت شده است.

نگرانی ژاپنی‌ها از تقویت ارزش پول ملی این کشور!
کد خبر: 326907
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| تارو اسو، وزیر دارایی ژاپن روز جمعه با هشدار نسبت به افزایش اخیر قیمت ین در بازارهای جهانی گفته است که ثبات در نرخ ارز از تقویت مقطعی ارزش پول ملی مهم‌تر است و تقویت بیش از حد ین، فشار مضاعفی بر صادرکنندگان ژاپنی وارد می‌کند به گونه ای که اکنون رقابت پذیری محصولات ژاپنی کمتر شده است.

ین همواره یکی از ارزهای امن جهان محسوب شده است و تشدید اختلافات تجاری بین چین و آمریکا در روزهای اخیر به افزایش قیمت آن دامن زده است. با این‌ حال مقامات این کشور تلاش دارند تا جلوی افزایش بیش از حد ارزش ین را بگیرند. آسو که پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود حاضر به اظهار نظر در خصوص نرخ مطلوب ارز از نظر دولت نشد اما گفت که با تغییرات اخیر، باید منتظر تحولاتی جدید بود و ضرورت دارد به تغییرات بازار ارز بیشتر توجه شود.

ارزش ین ژاپن امروز پس از تهدید رئیس جمهور آمریکا به اعمال تعرفه 10 درصدی بر واردات کالاهایی به ارزش 300 میلیارد دلار از چین به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر رسید به گونه ای که هر دلار به 106.9572 ین و هر یورو به 118.7246 ین کاهش پیدا کرده اند که در مقایسه با روز قبل حدود دو درصد کمتر است.

آسو با اشاره به تهدید اخیر ترامپ گفت که این تصمیم در صورت اجرایی شدن قطعا اقتصاد چین را تحت تاثیر قرار خواهد داد و اثار جانبی آن گریبان اقتصاد جهان را نیز خواهد گرفت.

از سال 2011 تاکنون دولت ژاپن هیچ مداخله جدی در بازار ارز انجام نداده است اما اظهارات وزیر دارایی این کشور باعث شده است تا برخی معامله گران انتظار ورود دولت به بازار برای نخستین بار از فاجعه اتمی فوکوشیما را داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها