کد خبر: 326927
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۵:۱۱:۲۰
| |

منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام:

دامداران با مازاد انباشت دام در واحدها روبه‌رو هستند/ثبات قیمت دام زنده در عید قربان

منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: با توجه به انباشت دام در دامداری ها، دامداران به دنبال تمهیداتی برای عرضه مستقیم دام در واحد‌های خود هستند.

دامداران با مازاد انباشت دام در واحدها روبه‌رو هستند/ثبات قیمت دام زنده در عید قربان
کد خبر: 326927
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۵:۱۱:۲۰

اعتمادآنلاین| منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور، با اشاره به اینکه دامداران با انباشت دام در واحد‌های خود روبرو هستند، اظهار کرد: هم اکنون مجموعه‌ای از دامداران به دنبال تمهیداتی هستند تا هر کیلو لاشه نر گوساله را با نرخ 62 تا 63 هزار و لاشه دام سبک 72 تا 73 هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

وی امتناع دامداران از عرضه دام در آستانه عید قربان را تکذیب کرد و گفت: با توجه به آنکه دامداران از چند هفته گذشته برای عرضه مستقیم دام اعلام آمادگی کردند، از این رو سودجویان و دلالان با ایجاد جو روانی قصد در بر هم زدن نظم بازار دارند.

پوریان ادامه داد: با وجود فراوانی دام سبک و سنگین در دامداری ها، عرضه مستقیم به سبب حذف واسطه‌ها در کاهش قیمت و کنترل بازار تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول نرخ کنونی هر کیلو دام سنگین را 30 هزار و دام سبک 32 هزارتومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت دام و مازاد دام در اکثر استان‌ها بعید است که نوسان خاصی در عید قربان در این بخش اتفاق بیفتد.

وی از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و افزود: با وجود فراوانی عرضه دام و کاهش قیمت، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

پوریان با اشاره به اینکه قیمت گوشت در بازار کاهش محسوسی داشته است، بیان کرد: با توجه به فراوانی عرضه دام سنگین و سبک، قیمت در بخش دام زنده و لاشه کاهش داشته است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با انتقاد از قیمت بالای گوشت در خرده فروشی‌ها افزود: با عرضه مستقیم دام، حباب کاذب قیمت در خرده فروشی‌ها کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی عرضه دام مکاتباتی با معاونت امور دام به منظور اتخاذ راهکار مناسب صورت گرفته است چرا که دامداران از مازاد تولید و انباشتگی دام سبک در واحد‌ها گلایه‌مند هستند.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها