کد خبر: 326931
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۵:۲۴:۳۹
| |

حزب کارگزاران سازندگی تحریم ظریف را محکوم کرد

حزب کارگزاران سازندگی در پی تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

حزب کارگزاران سازندگی تحریم ظریف را محکوم کرد
کد خبر: 326931
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۵:۲۴:۳۹

اعتمادآنلاین| حزب کارگزاران سازندگی در بیانیه‌‌ای در محکومیت اقدام روز پنجشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم محمدجواد ظریف آمده است: محمدجواد ظریف حرفه‌ای‌ترین مذاکره‌کننده ایرانی در 40 سال گذشته است که سوابق مذاکره از قطعنامه 598 تا برجام را داشته است. اما ترامپ آن قدر از برجام متنفر است که پدر برجام را به خیال خام خویش تنبیه می‌کند! و این واکنش خام نشان از سرگشتگی در دستگاه دیپلماسی آمریکا دارد که خود از جناح‌بندی و فراکسیون‌سازی در آن ناشی می‌شود.


این بیانیه افزود: در حالی که جان بولتون و مشاوران منافقش در سازمان مجاهدین خلق به هر بهانه‌ای در پی بهانه تعرض به ایران هستند، دونالد ترامپ و مشاوران کاسب کارش در سرمایه‌داری آمریکا به معامله با ایران فکر می‌کنند و به همین جهت از چهار جهت به ایران پیام دوستانه می‌فرستند.


حزب کارگزاران یادآور شد: مایک پمپئو و مشاورانش فکر می‌کنند با حذف ظریف می‌توانند مرگ برجام را جشن بگیرند و مذاکره‌ای دیگر را آغاز کنند. این جناح تاب زبان و منطق اقناع‌گر ظریف را در مبارزه رسانه‌ای حتی داخل خاک آمریکا را ندارد و می‌خواهد یا خواست ترامپ در مذاکره‌ای به دور از ارثیه اوباما را برآورده سازد یا کار علیه ایران را در پیوند با تیم بولتون تکمیل کند.


این بیانیه با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها راه را گم کرده‌اند و به علت مشاوران ناوارد و دولتمردان بی‌تجربه به در و دیوار می‌زنند، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم دیر یا زود امریکایی‌ها در خواهند یافت راهی جز بازگشت به برجام، نخواهند داشت و برای دیدار با پدر برجام روزشماری خواهند کرد. چرا که حذف ظریف نه به معنای" عبور از برجام" بلکه به معنای "بازگشت از برجام" در ایران است و از آن پس آمریکا باید با دیپلمات‌هایی نه فراتر از ظریف که پائین‌تر از او مواجه شود و شاید حتی رویاروگران آینده ایران برابر آمریکا دیگر از میان دیپلمات‌ها انتخاب نشوند.


حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: اما مخالفت آمریکایی‌ها با ظریف به سود او و جبهه متحد "صلح و اصلاح" ایران است و اعتبار داخلی و خارجی ظریف را بیشتر می‌کند. ظریف نقطه اجماع ملت و دولت و حاکمیت ایران برای مذاکره بود و هست.


ما کارگزاران سازندگی ایران با توجه به عزت و احترام ظریف نزد حاکمیت و مقام رهبری، دولت و ریاست جمهوری، روشنفکران و نخبگان سیاسی، اقدام دولت آمریکا در تحریم ظریف را مشکوک و محکوم می‌دانیم و حذف ظریف را تلاشی هدفمند برای تخریب نهاد دیپلماسی ملی ایران می‌دانیم.


کارگزاران یادآور شد: فکر می‌کنیم با توجه به عنایت همه‌جانبه حاکمیت به ظریف لازم است در این مقطع بر صیانت از جایگاه نهادهای قانونی کشور تاکید شود و با همه اقداماتی که ممکن است تضعیف نهاد وزارت خارجه را داشته باشد برخورد شود.

این بیانیه اضافه کرد: همه باید از حرمت و عزت تنها نهاد نماینده ملت ایران در مذاکرات خارجی حمایت کنیم و با صدای بلند بگوییم که او سخنگوی همه ماست. امروز باید همان طور که در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشت سر این نهاد ملی قرار گرفتیم، پشت سر محمدجواد ظریف قرار بگیریم و برابر حذف او مقاومت کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها