کد خبر: 326955
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۹:۳۸:۰۰
| |

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم ظریف، خلاف آداب دیپلماسی و حقوق بین‌الملل است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم وزیر خارجه کشورمان از سوی آمریکا، خلاف آداب و اصول روابط بین‌الملل است.

تحریم ظریف، خلاف آداب دیپلماسی و حقوق بین‌الملل است
کد خبر: 326955
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ۱۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی شوشتری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم ظریف از سوی واشنگتن، گفت: اقدام ایالات متحده آمریکا خلاف اصول دیپلماسی و آداب گفت‌وگو است.

شوشتری ادامه داد: طبیعتا وزیر خارجه کشوری که در بزرگترین مذاکرات سیاسی دهه‌های معاصر، طرف مذاکره با ایالات متحده آمریکا و 1+5 بوده، همچنین به تعبیر تمام دیپلمات‌ها یکی از بزرگترین پروتکل‌ها و موافقت‌های بین‌المللی ظرف دهه‌های اخیر توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به نتیجه رسیده است با این حال شاهد هستیم که امروز او را مورد تحریم قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم ظریف از سوی آمریکا تاکید کرد: این اقدام واشنگتن کاملا مضحک است چرا که آنها مدام از تمایلشان برای مذاکره و گفت‌وگو صحبت می کنند، اما در عین حال وزیر امور خارجه ایران که در حقیقت رئیس دستگاه دیپلماسی کشور است را تحریم می‌کنند.

وی در ادامه، گفت: تحریم وزیر امور خارجه ایران در حالی اتفاق افتاد که آمریکا بارها خود را طرفدار مذاکره خوانده بود و این موضوع نشان می‌دهد که ایالات متحده از منطق ثابت و صحیحی برخوردار نیست و قطعا این اقدام نشان می دهد که عملکرد واشنگتن خلاف آداب دیپلماسی و اصول بنیادین روابط و حقوق بین‌الملل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها