ماجرای آتش‌سوزی در بلوار کشاورز چه بود؟/ مرگ 4 نفر در قهوه‌خانه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی جزئیات حریق در یک قهوه‌خانه سنتی را اعلام کرد.

ماجرای آتش‌سوزی در بلوار کشاورز چه بود؟/ مرگ 4 نفر در قهوه‌خانه
کد خبر: 326974
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۸:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌‌ جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در خصوص حادثه آتش‌سوزی در یک قهوه خانه سنتی گفت: در ساعت 50 دقیقه بامداد امروز وقوع یک فقره آتش‌سوزی در یک قهوه خانه سنتی در محدوده بلوار کشاورز به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود بلافاصله ماموران آتش نشانی از چهار ایستگاه آتش نشانی به سمت بلوار کشاورز حدفاصل خیابان 16 آذر تا خیابان کارگر شمالی رفتند که اولین گروه دو دقیقه و بیست ثانیه پس از وقوع حادثه به محل رسید.

ملکی خاطرنشان کرد با حضور آتش نشانان مشخص شد یک قهوه خانه سنتی در طبقه منفی یک در یک ساختمان سه طبقه دچار حریق شده بود که آتش به بخش‌هایی از طبقه همکف که یک انتشارات نیز بود سرایت کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: با ورود ماموران آتش نشانی تعدادی از شهروندان از داخل قهوه خانه بیرون آورده شدند اما اعلام کردند که چند نفر هنوز در میان شعله های آتش قرار دارند.

وی افزود: با حضور آتش نشانان در دل آتش یک جوان بیست و چند ساله که علائم حیاتی نداشت پیدا شد که با تلاش ماموران به زندگی بازگشت.

ملکی گفت: اما متاسفانه علیرغم تلاش مأموران آتش نشانی در این حادثه سه مرد و یک زن جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: متأسفانه در قهوه خانه های سنتی عموما با چوب و الیاف تزئیناتی به کار برده می شود که همین باعث اشتغال سریع این مواد و گسترش آتش می شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله 4ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند، ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه بود که در طبقه منفی یک آن به وسعت 150 متر با کاربری قهوه خانه سنتی حریق ایجاد شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش طبقه همکف و بخشی از راهروها و ورودی طبقه همکف که واحدی با کاربری انتشاراتی بود را فرا گرفته بود.

ملکی با بیان اینکه طبقات بالایی نیز مسکونی اما خالی از سکنه بود، تصریح کرد: آتش به سرعت در حال گسترش بود و در همان لحظات اولیه حضور آتش‌نشانان دو نفر از ساختمان خارج شدند و اعلام کردند که افراد دیگری در همان طبقه منفی یک حضور دارند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان در همان وضعیت تا ایمن که آتش از پله ها زبانه می کشید خود را به طبقه منفی یک رساندند و همزمان با خاموش کردن آتش مشغول جستجو شدند. آتش نشانان چند نفر را در همان وضعیت حریق پیدا کردند.

وی ادامه داد: یک نفر از این افراد که وضعیت بسیار وخیمی داشت و علائم حیاتی نیز نداشت با عملیات احیای قلبی آتش نشانان مجددا احیا شد. آتش نشانان این فرد را که یک مرد جوان بود به سرعت خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

ملکی تصریح کرد: 4 نفر دیگر شامل 3 مرد و یک زن نیز در این زیرزمین بودند که با تایید عوامل اورژانس متأسفانه جان خود را از دست داده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش توسط سایر گروهها خاموش شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها