کد خبر: 326982
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۸:۳۵:۰۰
| |

ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان:

فضاهای مختص زنان را باید گسترش دهیم

بحث بر سر نحوه اجرای قانون حجاب در جامعه وجود دارد و بخشی از متولیان امر به روش‌های سخت با کم حجابی تاکید دارند این در حالی است که معاون رئیس‌جمهور در امور زنان از اجرای روش‌های ایجابی برای برخورد با کم‌حجابی در جامعه خبر می‌دهد.

فضاهای مختص زنان را باید گسترش دهیم
کد خبر: 326982
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۸:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ آرمان‌ها و ارزش‌های دینی به صورت قانون در کشورمان جریان دارد و افراد ملزم به رعایت آن هستند این در حالی است که بسیاری از مجموعه ها، برای اجرای قانون حجاب در کشور از روش‌های فیزیکی جهت برخورد با کم حجابی استفاده می کنند. در این رابطه به نظر می رسد باید با نسل جدید که تفاوت های زیادی با گذشتگان دارند به گونه ای رفتار کرد که خود پیشتاز برای اجرای قانون و پایبند به ارزش های دینی باشند تا بدین ترتیب اشاعه آموزه های دینی از این طریق صورت بگیرد.

در این رابطه به سراغ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان، رفتیم تا از تعامل معاونت زنان با قوه قضائیه برای حل بحث حجاب اطلاع کسب کنیم.

وی با اشاره به لزوم گفتگو با نسل های جوان در رابطه با مسئله حجاب گفت: گفتمان بین نسلی را طی سال گذشته در قالب گفتمان ملی خانواده شروع کردیم و طی تعاملی با آموزش و پرورش، سیاست های گفتگوی بین نسلی را اجرا می کنیم.

ابتکار افزود: با همکاری دانشگاه‌ها، دستورالعملی برای گفتگوی بین نسلی در حال انجام است. گفتگوی بین نسلی موضوعی است که تمام دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش و وزارت علوم باید در این رابطه فعالیت کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان تصریح کرد: در خصوص بحث حجاب در دولت صحبت‌هایی شده که رویکردها و نگاه در این خصوص ایجابی باشد. سیاست‌های ترویج لباس ایرانی و اسلامی در دستور کار است.

تفاهم نامه با وزارت ارشاد در خصوص پوشش زنان

وی در توضیح سیاست‌های ترویج لباس ایرانی و اسلامی در دولت خاطرنشان کرد: لباس‌هایی که برگرفته از سنت و هویت ایران است را ترویج بدهیم و کمک کنیم دختران‌مان بتوانند انتخاب‌های خوبی در زمینه پوشش داشته باشند. خوشبختانه تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت ارشاد در این زمینه داشته‌ایم و همکاری های خوبی با ستاد مد لباس داریم.

توسعه فضاهایی که مختص خانم ها باشد و بدون مرد

ابتکار تاکید کرد: گفتگوی بین نسلی اهمیت زیادی دارد. همچنین فضاهایی که مردان در آن تردد ندارند گسترش بیابد که تاسیس این مناطق در دستور کار است. پارک های زناان، فضاهای ورزشی مخصوص زنان از آن جمله است، این فضاها را باید گسترش بدهیم.

از برخورد و روش سلبی در خصوص حجاب نتیجه نگرفتیم

معاون رئیس جمهور در رابطه با تعامل دولت با قوه قضائیه در خصوص نوع برخورد با کم حجابی در عنوان کرد: دولت نیز تاکید دارد که قانون باید اجرا شود ولی روش ها باید ایجابی باشد، چرا که ما از برخورد و روش سلبی نتیجه نگرفتیم و فکر نمی کنیم با روش های سلبی به جایی برسیم.

ابتکار در پایان با ارائه پیشنهادی گفت: به آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌ایم دختران در مدارس بی‌حجاب باشند. یعنی با ایجاد فضای محفوظ و مناسب، بستر را برای بی حجابی دختران در مدارس ایجاد کنیم. در بسیاری از مدارس مذهبی ما، سال‌هاست دختران در داخل محوطه، که اشراف وجود ندارد و مرد هم تردد ندارد، بدون حجاب تردد می کنند. لازم است در مدارس دیگر آموزش و پروروش این رویه شکل بگیرد. دراین خصوص با آموزش و پرورش درحال مذاکره هستیم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها