کد خبر: 326989
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۸:۴۲:۲۶
| |

ریزش دلار در بازارهای جهانی

با وجود آمار خوب اشتغال‌زایی، ارزش دلار در آخرین روز معاملات هفتگی تضعیف شد.

ریزش دلار در بازارهای جهانی
کد خبر: 326989
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۸:۴۲:۲۶

اعتمادآنلاین| شدت یافتن جنگ تجاری بین چین و آمریکا که به دنبال تهدید رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه 10 درصدی بر واردات کالاهایی به ارزش بیش از 300 میلیارد دلار از چین وارد فاز جدیدی شده است، فضای معاملات را چنان تحت تاثیر قرار داد که حتی اشتغال‌زایی برای 164 هزار نفر در ماه ژوئیه در آمریکا نیز نتوانست به تقویت دلار کمکی کند و در نهایت اسکناس سبز در برابر تمام رقبای اصلی خود عقب نشست.

در آخرین روز از معاملات هفتگی، هر دلار با 0.76 درصد کاهش به 106.5 ین ژاپن رسید تا اسکناس ژاپنی به بالاترین سطح خود طی هفت ماه نخست امسال برسد. از سوی دیگر یورو نیز 0.22 درصد در برابر دلار تقویت شد و به 1.1109 دلار رسید تا مجددا موفق به باز پس‌گیری کانال 1.11 دلاری شده باشد. از سوی دیگر دلار در برابر فرانک سوئیس نیز 0.83 درصد ریزش کرد و هر دلار به 0.9818 فرانک رسید.

گرگ اندرسون، مدیر معاملات ارزی جهانی در موسسه "بی ام او کپیتال مارکتس" گفت: کاهش‌های بیشتر دلار تا رسیدن به یک نرخ تعادلی کاملا محتمل است چرا که فکر می‌کنم مجموع شرایط، بانک مرکزی آمریکا را به سمت کاهش بیشتر نرخ بهره سوق خواهد داد.

بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه هفته پیش برای نخستین بار در طول 10 سال اخیر نرخ بهره را کاهش داده بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به کاهش رشد اقتصادی و تشدید جنگ تجاری با چین، این بانک در ماه سپتامبر یک مرتبه دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

گرسون دیتنزفیلد، مدیر موسسه "الیانس برنشتاین" گفت: کاری که پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) می خواهد انجام دهد برای ما روشن نیست. واقعیت این است که اگر نرخ بهره را باز هم کاهش دهند باید منتظر ریزش بیشتر بازارها باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها