کد خبر: 327044
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۹:۲۸:۰۰
| |

کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

تحریم وزیر خارجه نشانگر فعال بودن و ابتکار عمل ظریف است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند بسیار متناقض است که صدای هم‌پیمانان خودشان را هم در می‌آروده است. آمریکا وقتی نمی‌تواند در برابر منطق ایران به درستی و به صورت منطقی جواب دهد، اقدام غیر منطقی می‌کند.

تحریم وزیر خارجه نشانگر فعال بودن و ابتکار عمل ظریف است
کد خبر: 327044
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۹:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| کمال دهقانی فیروزآبادی درباره اقدام اخیر آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آنچه که پیداست این است که آمریکا یک قدرت سخت و یک قدرت نرم دارد. قدرت سخت خود را با ناو هواپیمابر، هواپیماهای پیشرفته جنگی و سایر تسلیحات نظامی و اعمال تحریم‌های اقتصادی نشان می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکا علیرغم استفاده از این موارد در بخش نظامی سقوط پهپاد خود را دید و یک سرشکستگی نظامی برایش ایجاد شد. آمریکا چنگ و دندان نشان داد اما نیروهای مسلح ایران خیلی قاطع جواب دادند. در حوزه تحریم‌ها هم وضع به همین شکل است یعنی با مقاومت بسیار زیاد و قاطع مردم و مسئولان مواجه شده‌اند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تفت و میبد با اشاره به قدرت نرم آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها در این بخش یا به دنبال ائتلاف‌سازی هستند که تا الان موفق نبوده‌اند و یا از فضای دیپلماسی و جنگ تبلیغاتی علیه ایران استفاده کرد‌ه‌اند. یک نمونه از جنگ‌های روانی که علیه کشورمان شروع کردند، تحریم‌هایی است که علیه مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران و شخصیت‌های مختلف از جمله محمدجواد ظریف اعمال کرده‌اند. این‌ها به صورت ماهیانه و چندماه یک‌بار دست به اینگونه اقدامات زده‌اند.

این عضو گروه دوستی ژاپن و کره جنوبی تاکید کرد:‌ در حوزه رویارویی نرم که عقلانیت و منطق حرف اول را می‌زند آنجا هم قافیه را باخته‌اند و عملا حرفی برای گفتن ندارند. اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند بسیار متناقض است که صدای هم‌پیمانان خودشان را هم در می‌آورده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به رفتارهای متناقض آمریکا درخواست مذاکره و اعمال تحریم و تهدید گفت: همزمان وقتی که آمریکا داد از مذاکره می‌زند و جنگ اقتصادی را تا آخرین حد پیش می‌برد و منطق درستی هم برای تبیین دیدگاه‌های خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران ندارند، می‌توان گفت در رویارویی جنگ نرم و سخت بازنده بوده است، چراکه جمهوری اسلامی ایران دارای منطق درست در حفظ منافع ملی و امنیت منطقه و مردم منطقه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: معمولا هر کشوری که در حوزه دیپلماسی فعال باشد، می‌داند این کار آمریکا بسیار کار غیرمتمدنانه و از روی استیصال و درماندگی است. آمریکا وقتی نمی‌تواند در برابر منطق ایران به درستی و به صورت منطقی جواب دهد، اقدام غیر منطقی می‌کند.

این عضو فراکسیون دفاع و اقتدار ملی تاکید کرد: به نظر من خیلی واضح است که این اقدام آمریکا نشانگر این است که دستگاه دیپلماسی ایران و مخصوصا شخص ظریف بسیار فعال بوده‌اند و ابتکار عمل داشته‌اند. آمریکا با این همه فشارهای غیرمنطقی و این همه اعمال قدرت در عرصه دیپلماسی جهانی کم آورده و نمی‌داند چه پاسخی دهند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: از طرف دیگر آمریکا در مقابل افکار عمومی و رسانه‌ها هم به شدت کم آورده‌ و در آینده برای افکار عمومی و رسانه‌های فعال و کنش‌گران سیاسی هم جوابی نخواهند داشت و این به نظر من اوج اقتدار جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند. یعنی وقتی که نمی‌توانند در مقابل منطق درست جمهوری اسلامی ایران به صورت منطقی برخورد کنند، اقدامات غیر عقلانی و غیر منطقی انجام می‌دهند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها