کد خبر: 327046
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۹:۲۸:۵۰
| |

شریفی شایگان، مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر:

443 هکتار زمین برای شهرک‌های گلخانه‌ای استان بوشهر اختصاص یافت

محسن شریفی شایگان، مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر، اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده 443 هکتار زمین به منظور کشت‌های متراکم در شهرک‌های گلخانه ای استان بوشهر اختصاص یافته است.

443 هکتار زمین برای شهرک‌های گلخانه‌ای استان بوشهر اختصاص یافت
کد خبر: 327046
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۹:۲۸:۵۰

اعتمادآنلاین| محسن شریفی شایگان، مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر، گفت: احداث شهرک‌های گلخانه ای در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته که از مجموع 443 هکتار پیش بینی شده، 123 هکتار در شهرستان‌ دیلم، 130 هکتار گناوه ، 120 هکتار دشتستان و 70 هکتار در دشتی اجرا می‌شود.

محسن شریفی شایگان، اظهارداشت: یکی از اهداف راه اندازی این شهرک‌ها کمک به صادارات است که طبق برنامه ریزی های به عمل آمده علاوه بر سازه های گلخانه ای، صنایع جانبی، واحد بسته بندی و سالن‌های کنترل کیفیت محصول بعد از تولید پیش بینی شده تا شناسنامه دار و به عنوان یک برند ،خیلی راحت اقدام به صادرات و فروش داخلی کرد.

وی گفت: 23 هکتار شهرک گلخانه ای شهرستان دیلم به سرمایه گذار واگذار شده و طی قرارداد اجاره به شرط تملیک با هزینه شخصی صفر تا 100 اجرایی خواهد شد که در حال مطالعه فاز اول و دوم است.

شریفی افزود: برای تامین آب این شهرک ها احداث آب شیرین کن پیش بینی شده و در این ارتباط فراخوان و منتظر سرمایه گذار هستیم تا در این بخش سرمایه گذاری کند.

وی بیان کرد: هر محصولی که در این شهرک‌ها در شرایط کنترل کننده پرورش و تولید شود بلامانع است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: 2 طرح مجتمع گلخانه ای نیمه تمام در شهرستان تنگستان در سطح 12 هکتار و دشتی 14 هکتار به تعدادی از فاارغ التحصیلان واگذار شد که به دلیل قادر نبودن در تامین وثیقه متوقف شد.

وی گفت: به منظور متوقف نشدن این طرح‌ها به عنوان یک ظرفیت جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار گرفت تا بصورت مدیریت واحد کل مجتمع را تحویل و به بهره برداری و تولید برسانند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها