کد خبر: 327072
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۹:۴۸:۳۳
| |

مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد:

لزوم اجرای اقدامات تشویقی دولت برای ساماندهی بازار اجاره بها/ بازگشت آرامش بازار با اخذ مالیات از خانه‌های خالی

مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به لزوم اجرای اقدامات تشویقی دولت برای ساماندهی بازار اجاره بها گفت: بازار مسکن با اخذ مالیات از خانه‌های خالی به آرامش می‌رسد.

لزوم اجرای اقدامات تشویقی دولت برای ساماندهی بازار اجاره بها/ بازگشت آرامش بازار با اخذ مالیات از خانه‌های خالی
کد خبر: 327072
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۹:۴۸:۳۳

اعتمادآنلاین| مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، با اشاره به کاهش 60 درصدی معاملات در بازار مسکن اظهار کرد: کاهش معاملات در بازار مسکن موجب شده تا تقاضا برای اجاره نشینی افزایش و به تبع آن نرخ اجاره بها نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به دلیل مهاجرت از شهر‌های بزرگ به حاشیه شهر‌ها افزود: در بازه‌های زمانی سال‌های 68تا 86، 92 تا 97 رشد جهشی قیمت مسکن وجود داشت و با افزایش جهشی قیمت مسکن میزان مهاجرت به مناطق پایین‌تر و یا حتی خارج از شهر‌ها افزایش یافت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: میزان نرخ اجاره بها در مناطق مختلف متفاوت است به طوری که در برخی از مناطق 12 تا 15 درصد، و در برخی از مناطق 8 درصد میزان نرخ‌های اجاره افزایش داشته است

قلی خسروی با بیان لزوم ایجاد فرهنگ آپارتمان نشینی در کشور گفت: برای ساماندهی بازار اجاره اقدامات تشویقی دولت باید اجرا شود و با معرفی صاحبخانه‌های خوب و معافیت‌های مالیاتی برای آن‌ها می‌توانیم فرهنگ درست اجاره نشینی را ترویج دهیم.

وی دراین باره یادآور شد: اختصاص تسهیلات به اجاره نشین‌ها می‌تواند به نوعی بازار مسکن را به سمت آرامش هدایت کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تسهیلات بخش مسکن در شرایط فعلی کارساز نیست، تصریح کرد: در بسیاری از شهر‌های بزرگ دنیا 80 درصد از قیمت مسکن از طریق تسهیلات تامین می‌شود، ولی متاسفانه در کشور ما چنین تسهیلاتی در اختیار متقاضیان مسکن قرار نمی‌گیرد و همین موضوع باعث کاهش معاملات خرید و فروش مسکن می‌شود.

قلی خسروی خاطر نشان کرد: باید در شهر‌های بزرگ صنعتی سازی را تقویت کنیم و توسعه صنعت اجاره داری و همچنین اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند راهگشای بازار اجاره باشد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها