کد خبر: 327077
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۹:۵۷:۱۷
| |

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

باید از هویت، امنیت و شخصیت کارآفرینان حمایت شود/ضرورت برجسته کردن نقش کارآفرینان و سرمایه گذاران در شرایط تحریمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس استارتاپ‌ها را بستری وسیع برای ایجاد اشتغال دانست و گفت: حفظ شخصیت کارآفرینان استارتاپی به‌معنای عدم ایجاد مزاحمت برای آن‌ها است نه آنکه با فانوس دنبال‌شان افتاده و مدام در حال مچ‌گیری‌شان باشند.

باید از هویت، امنیت و شخصیت کارآفرینان حمایت شود/ضرورت برجسته کردن نقش کارآفرینان و سرمایه گذاران در شرایط تحریمی
کد خبر: 327077
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۰۹:۵۷:۱۷

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی با اشاره به جایگاه و تاثیر مثبت سرمایه‌گذاران حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای استارتاپی در جنگ اقتصادی کنونی کشور، گفت: یکی از محورهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی، پررنگ کردن نقش کارآفرینان، نخبگان و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های کسب و کارهای نو و تجلی فعالیت آن‌ها در قالب استارتاپ‌ها است.

فعالیت استارتاپ‌ها باید شکل و شمایل رسمی‌تری پیدا کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت استارتاپ‌ها باید شکل و شمایل رسمی‌تری پیدا کند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند میان دانش، سرمایه‌گذاری، صنعت و خدمات را عمیق‌تر می‌کنند لذا باید طبق قانون برنامه ششم توسعه استارتاپ‌ها جایگاه ویژه‌تری در کشور پیدا کرده و دولت‌ها از سرمایه‌گذاران حوزه‌های کسب و کار نو و استارتاپی حمایت کنند.

وی تاکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و موسسان شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان در شرایط پرتلاطم اقتصادی کنونی ضروری است، البته باید مراقبت کرد این حمایت تبدیل به فضایی مبتنی بر رانت برای عده‌ای از افراد خاص نشود.

استارتاپ‌ها؛ بستری وسیع برای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و صادرات

حضرتی معتقد است اگر نخبگان، فعالان و سرمایه‌گذاران شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی در مسیر مورد نیاز کشور و جامعه فعالیت کرده و مورد حمایت دولت قرار گیرند به‌یقین می‌توانند به بستری وسیع برای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و صادرات تبدیل شوند.

حمایت از هویت، امنیت و شخصیت کارآفرینان/با فانوس به‌دنبال‌ فعالان استارتاپی می‌افتند!

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید از هویت، امنیت و شخصیت بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در حوزه‌های مختلف کسب و کار خرد حمایت کرد و به آن‌ها برای فعالیت میدان داد، اضافه کرد: حفظ شخصیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استارتاپی به‌معنای میدان دادن به آن‌ها، حل مشکلات و عدم ایجاد مزاحمت برای آن‌ها است نه آنکه با فانوس دنبال‌شان افتاده و مدام در حال مچ‌گیری و ایجاد مانع بر سر راه فعالیت اقتصادی‌شان باشند.

سرمایه‌گذاران داخلی در مرزبندی‌های حمایتی باید اولویت قرار داده شوند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه به‌دنبال تشدید تحریم‌های اقتصادی، حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران داخلی ضروری است، مطرح کرد: اگرچه جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز برای کشور حائزاهمیت است اما در مرزبندی‌های حمایتی باید سرمایه‌گذاران داخلی را در اولویت قرار داد چراکه آن‌ها با سرمایه‌گذاری پول خود در داخل کشور، ریسک کرده‌اند درحالی که می‌توانستند با خارج کردن پول‌شان از کشور، به سود بیشتر و بدون خطری برسند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها