انور قرقاش:

موضع مشترک عربستان و امارات اجتناب از درگیری است

وزیر مشاور امارات در امور خارجه وجود هر گونه اختلاف میان عربستان و امارات در خصوص جنگ در یمن را رد کرد و گفت: درباره استراتژی مرحله آینده در یمن با عربستان به توافق رسیده‌ایم.

موضع مشترک عربستان و امارات اجتناب از درگیری است
کد خبر: 327097
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۰:۲۷:۲۴

اعتمادآنلاین| انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: استقرار مجدد در الحدیده نتیجه گفت‌وگوهای گسترده و مفصل در ائتلاف است و ما درخصوص استراتژی مرحله آینده در یمن با عربستان به توافق رسیده‌ایم.

او همچنین تاکید کرد: موضع مشترک عربستان و امارات اجتناب از درگیری و اولویت دادن به تلاش سیاسی است.

قرقاش خاطرنشان کرد: تلاش‌های ناامیدکننده قطر در قبال ائتلاف سعودی- اماراتی هرگز موفق نخواهند شد و موضع امارات ثابت است و هماهنگی با عربستان در بهترین حالت ممکن است و بهتر است دوحه به جای تعمیق مشکلات و بحران خود به حل آنها بپردازد.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه درخصوص بحران قطر مدعی شد: بحران دوحه تنها به رویکرد سیاست‌های خارجی‌اش مربوط نمی‌شود بلکه به دخالت و ضرر رساندن به همسایگانش مربوط می‌شود و این کشور سیاست خارجی خود را صرف فعالیت‌های رسانه‌ای و حمایت مالی از بی‌ثباتی در منطقه کرده است اما همکاری میان عربستان و امارات قدرتمند، ثابت و ادامه‌دار باقی می‌ماند.

قرقاش پیشتر نیز گفته بود: ایجاد اختلاف و جدایی میان دو طرف عربستان و امارات چه از درگاه یمن، چه ایران و یا هر راه دیگری غیرممکن است و رسانه‌های نادان قطری درک نمی‌کنند که ائتلاف ما با جان‌فشانی‌ها تقویت شده و با هماهنگی، گفت‌وگو و راستی و با حمایت عربستانی‌ها گسترش می‌یابد، در این میان من برای کسانی که سیاست قطر را مدیریت می‌کنند و بر رنج و مشکلات آنها می‌افزایند، متاسف هستم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها