کد خبر: 327104
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۰:۴۳:۲۳
| |

کوشنر با ولیعهد ابوظبی در مراکش دیدار کرد

روزنامه اورشلیم پست رژیم صهیونیستی نوشت، داماد و مشاور ارشد ترامپ که به منظور تبلیغ طرح معامله قرن پیرامون درگیری فلسطین و اسرائیل، از چند روز پیش سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه را آغاز کرده است،‌ با ولیعهد ابوظبی در مراکش دیدار کرد.

کوشنر با ولیعهد ابوظبی در مراکش دیدار کرد
کد خبر: 327104
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۰:۴۳:۲۳

اعتمادآنلاین| این روزنامه به نقل از یک مسؤول آمریکایی نوشت دیدار میان جارد کوشنر و همراهانش و محمد بن‌زاید قرار بود در امارات صورت بگیرد. کوشنر همچنین با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان دیدار کرد.

این منبع آمریکایی مذاکرات مشاور ترامپ با مسؤولان اماراتی و عمانی را سودمند خواند و گفت، این مذاکرات در پی کنفرانس منامه انجام شد، کنفرانسی که اواخر ماه ژوئن برگزار و در آن بخش اقتصادی طرح آمریکایی معامله قرن مربوط به درگیری فلسطین و اسرائیل اعلام شد و احتمال می‌رود کل این طرح تا پایان 2019 رونمایی شود.

معاون کوشنر، جیسون گرینبلات، فرستاده آمریکا و برایان هوک، فرستاده ویژه این کشور در امور ایران نیز در این سفر دوره‌ای همراه او هستند.

اورشلیم پست نوشت، این هیئت لزوم تمرکز بر تامین بودجه طرح اقتصادی معامله قرن و نیز حمایت از بودجه اعلام شده در کنفرانس بحرین را با هدف نشان دادن این مساله که کشورهای منطقه از این طرح حمایت می‌کنند، بررسی کردند.

این روزنامه در ادامه مدعی شد هدف طرح مذکور آمریکا ایجاد صندوق‌ها و تزریق ده‌ها میلیارد دلار به این صندوق‌هاست تا از این مبالغ در بهبودی اوضاع اقتصادی و اجتماعی در اراضی فلسطین، لبنان، مصر و اردن استفاده کند.

همچنین دو مسؤول آمریکایی هفته گذشته به این روزنامه اطلاع دادند که هدف از این سفر دوره‌ای هیئت آمریکایی به رهبری کوشنر، تکمیل بخش اقتصادی معامله قرن و بررسی منابع مالی احتمالی برای تامین بودجه این طرح است.

به نوشته اورشلیم پست، کوشنر و همراهانش از آغاز سفرشان، پادشاه اردن، نخست‌وزیر اسرائیل، رئیس‌جمهوری مصر و ولیعهد ابوظبی دیدار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها