کد خبر: 327119
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۱:۰۸:۱۷
| |

میرزایی رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس:

تحریم ظریف قطعه‌ای از پازل راهبردی آمریکا برای فشار حداکثری علیه ایران است

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا با اقدامات خود در حال بستن درهای مذاکره بین دو کشور است، گفت: این اقدام نشان می دهد که آمریکا به دنبال حل مسائل از طریق مذاکره نیست و تحت تاثیر لابی های صهیونیستی است.

تحریم ظریف قطعه‌ای از پازل راهبردی آمریکا برای فشار حداکثری علیه ایران است
کد خبر: 327119
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۱:۰۸:۱۷

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی ضمن محکومیت اقدام آمریکایی ها در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: تحریم وزیر امورخارجه کشورمان از سوی آمریکایی ها قطعه ای از پازل راهبردی آمریکایی ها برای اعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی است. جریانی در آمریکا که تحت تاثیر لابی صهیونیست ها بوده به دنبال این است که شرایط را به سمتی پیش ببرد که از طریق راهکارهای غیر دیپلماتیک مسائل را با ایران حل کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از گذشت سه روز از مکالمه آقای روحانی با رئیس جمهور فرانسه که به دنبال راهکاری دیپلماتیک برای حل کردن مسائل بودند و هم چنین بعد از گشت چند روز از سفر آقای ظریف به آمریکا و گفت و گو با رسانه های آمریکایی و ارائه پیشنهاد محدودیت در مقابل لغو کلیه تحریم ها شاهد هستیم که وزارت خزانه داری آمریکا آقای ظریف را در لیست تحریم ها قرار می دهد.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: آقای ظریف در سفر قبلی خود نیز پیشنهاد تبادل زندانی ها را مطرح کرده بود اما ما شاهد هستیم با وجود اینکه جمهوری اسلامی و آقای ظریف به دنبال راهکار دیپلماتیک برای حل مسائل است این اقدام از سوی آمریکایی ها انجام می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام نشان می دهد که آمریکا به دنبال حل مسائل از طریق مذاکره نیست و تحت تاثیر لابی های صهیونیستی راه را در پیش گرفته است. در خود آمریکا نیز افرادی موضع گرفتند و اعلام کردند تحریم وزیر امورخارجه در هیچ کجا کمکی به جریان مذاکره و دیپلماسی نمی کند. آمریکا با اقدامات خود در حال بستن درهای مذاکره بین دو کشور است.

میرزایی در ادامه با اشاره به برخی از واکنش های داخلی به تحریم وزیر امور خارجه بیان کرد: از نظر بنده باید از تحلیل های منبری فاصله بگیریم و مسائل را جدی تر بگیریم. در این روزها ما مواضع احساسی را شاهد بودیم که به دنبال آن ها جریان مخالف مذاکره بیان کردند که این امر باعث شده تا جریان سازش به بن بست برسد.

وی در پایان گفت: امروز ما بیش از هر زمانی نیاز داریم با استفاده از ظرفیت های دیپلماتیک و تعامل با سایر کشورها در برابر اقدامات آمریکا بایستیم. برخی از اظهار نظرها از جریان مخالف به گونه ای است که انگار اصلا در این دنیا سیر نمی کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها