کد خبر: 327169
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۲:۴۳:۵۹
| |

بهمن طاهرخانی عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس:

استیضاح وزرا بعد از دریافت 3 کارت زرد، منجر به حفظ شأن مجلس می‌شود

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: استیضاح وزرا بعد از دریافت 3 کارت زرد، منجر به حفظ شأن مجلس حفظ می‌شود زیرا دیگر شاهد نیستیم که یک وزیر با چند کارت زرد همچنان استیضاح نشود.

استیضاح وزرا بعد از دریافت 3 کارت زرد، منجر به حفظ شأن مجلس می‌شود
کد خبر: 327169
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۲:۴۳:۵۹

اعتمادآنلاین| بهمن طاهرخانی، در مورد اصلاحاتی که اخیرا در آئین نامه داخلی مجلس مبنی بر اینکه استیضاح وزرا پس از 3 کارت زرد اعلام وصول می‌شود، اظهار داشت: در جریان روند بحث‌های اجرایی کشور مشخص شد که در روابط دولت و مجلس توفیق مناسبی به دست نیامده است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان دولتی هر گزارشی که نمایندگان ارائه می‌دهند را تهیه شده براساس اطلاعات غلط می‌دانند و فقط اطلاعاتی که به وزرا می‌رسد را صحیح می‌دانند.

وی با بیان اینکه نمایندگان می‌خواهند از موکلان خود حمایت کنند و باید هم افزایی متقابل باشد، افزود: به دلیل سابقه قضائی که داشته‌ام سعی می‌کنم تا مساله ای ثابت نشود، موضع گیری نکنم اما هرگاه گزارشی می‌‌دهیم دولتی‌ها می گویند اطلاعات غلط به شما رسیده است. چگونه است که اطلاعاتی که به نمایندگان رسیده غلط است اما اطلاعاتی که در اختیار دولتی‌ها قرار می‍‌گیرد، صحیح می‌باشد؟.

طاهرخانی با بیان اینکه بنظر می‌رسد تغییر آئین نامه داخلی مجلس با توجه به شرایط موجود امری ضروری بوده است، ادامه داد: وزرا باید به نمایندگان اطمینان داشته باشند همانگونه که نمایندگان به وزرا رای اعتماد می‌دهند، استقلال قوا به معنای تعامل و همفکری بین قوا هم هست.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام وصول استیضاح وزرا پس از دریافت 3 کارت زرد، گفت: این اصلاح خوب است و شأن مجلس نیز حفظ می‌شود زیرا دیگر شاهد نیستیم که یک وزیر با چند کارت زرد همچنان وزیر باقی بماند و استیضاح نشود، ضمن احترامی که برای وزار قائل هستیم، متاسفانه گاهی جایگاه نماینده و مجلس مغفول می‌ماند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به موجب قانون اساسی مجلس بر امور کشور حق نظارت دارد، بیان کرد: این اصلاح و تحول باید ایجاد می‌شد و در عمل نیز خواهیم دید که این وزرا ملتزم می‌شوند تا به نمایندگان اطمینان دهند که امور مردم سریعتر انجام شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها