چند تهرانی موقع زلزله نیاز به اسکان اضطراری خواهند داشت؟

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طبق پیش بینی های انجام شده در ساعات اولیه زلزله احتمالی تهران و در بدترین شرایط ممکن یک میلیون نفر نیاز به اسکان اضطراری و 250 هزار مصدوم نیاز به امدادرسانی خواهند داشت.

چند تهرانی موقع زلزله نیاز به اسکان اضطراری خواهند داشت؟
کد خبر: 327191
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۳:۱۲:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ این مطلب را مرتضی سلیمی روز شنبه درجلسه نهایی تدوین برنامه مواجهه جمعیت هلال احمر با زلزله احتمالی تهران که در پایگاه امداد و نجات بین شهری آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد، عنوان کرد و گفت: 6 هزار نیرو در کشور به شکل شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث هستند.

وی ادامه داد: یکی از رئوس برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر، تدوین برنامه آمادگی هموطنان در برابر زلزله احتمالی تهران است و براساس برنامه ریزی های انجام شده، آمادگی در برابر زلزله و ترس های آن ایجاد می شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در قالب طرح های مختلف، از توان و تجربه اساتید و پیشکسوتان عرصه امداد و نجات استفاده شده و هلال احمر استان تهران مقدمات تدوین برنامه آمادگی جمعیت برای مواجهه با زلزله احتمالی تهران را فراهم کرده است، گفت: در این طرح، برنامه های مدونی برای بهره گیری از استان های معین و پیشتاز، اقلام و تجهیزات، تیم های سگ های تجسس، تیم های تخصصی و تمام ظرفیتی که کشور برای پاسخگویی به زلزله احتمالی تهران مد نظر دارد پیش بینی شده و امیدواریم بتوانیم جمعیت هلال احمر استانهای کشور را برای این طرح ویژه آماده کنیم.

سلیمی با تاکید بر ضرورت ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی امداد و نجات در استان تهران و استان های پیشتاز و معین، تصریح کرد: هر حادثه و بخصوص در حوادث طبیعی، تیم های تخصصی ویژه همان حادثه را لازم دارد و چون سناریوهای مختلفی برای حوادث احتمالی در نظر گرفته شده، نمی توان درصد آمادگی نیروهای عملیاتی را برای هر سناریو به شکل قطعی اعلام کرد اما در برنامه تدوین پاسخگویی هلال احمر به زلزله احتمالی تهران، بدترین شرایط پیش بینی شده و بر اساس همین شرایط، سطح آمادگی نیروها، تجهیزات و ماشین آلات هلال احمر ارتقاء می یابد.

وی گفت: یک هزار و 400 پایگاه مختلف امداد و نجات در سراسر مستقر هستند تا امدادگران و نجاتگران بتوانند در زمان بحران، بهترین و سریع‌ترین خدمات را به هموطنان ارائه دهند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر افزود: هموطنان می توانند برای دریافت خدمات امدادی با شماره 112 تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها