کد خبر: 327197
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

اجرای «طرح کاهش» ترافیک پایتخت را کم کرد؟

طرح ترافیک امسال با اضافه شدن طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت دچار تغییراتی شد. تغییراتی که هنوز موفقیت‌آمیز بودن این طرح را ثابت نکرده است.

حجم ویدیو: 1.31M | مدت زمان ویدیو: 00:00:41 دانلود ویدیو
کد خبر: 327197
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ طرح ترافیک تهران، امسال با تغییرات زیادی نسبت به سال‌های گذشته اجرا شد و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها اجرای «طرح کاهش» بود.

این طرح که با عنوان LEZ شناخته می‌شود، منطقه کم‌انتشار آلایندگی ناحیه‌هایی از شهر است که دسترسی بخشی از خودروها به آنها به دلایل محیط‌زیستی محدود و ممنوع می‌شود.

طبق تجربه کشورهای پیشرفته، این طرح به مرور زمان باعث حذف خودروهای آلاینده از شهر و در درازمدت منجر به کاهش آلودگی هوای شهر می‌شود.

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اما می‌گوید این طرح بعد از گذشت چند هفته خاصیت خود را از دست داده است.

به گفته سردار مهماندار، با اجرای این طرح ابتدا در محدوده پیرامونی با افزایش ترافیک و در محدوده داخل اجرای طرح با کاهش ترافیک مواجه شدیم، اما آرام‌آرام به حالت قبلی بازگشتیم.

مردم هم تا به امروز نسبت به این طرح اعلام رضایت نکرده‌اند و اظهارات‌شان نشان از بی‌اثر بودن بار ترافیکی مناطق داشته است.

اما باید دید این طرح همان‌طور که برای کشورهای دیگر مثمر ثمر بوده، در درازمدت تاثیری بر ترافیک و آلودگی هوا، دو معضل بزرگ پایتخت ایران، خواهد گذاشت یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها