کد خبر: 327199
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

امیدوارم مدیران استقلال کمی حرفه‌ای فکر کنند/ میلیاردها تومان هزینه استقلال می‌شود، اما نمی‌توانند نماد باشگاه را حفظ کنند/ مدیران بی‌کفایت بدهی 30 هزار دلاری را 450 هزار دلار کردند

مجید نامجو مطلق با اشاره به ضعف مدیران باشگاه استقلال در سال‌های گذشته گفت: حالا که فوتبال به سمت حرفه‌ای شدن می‌رود، مدیران تیم‌ها هم باید به‌ اندازه بازیکنان حرفه‌ای فکر کنند.

امیدوارم مدیران استقلال کمی حرفه‌ای فکر کنند/ میلیاردها تومان هزینه استقلال می‌شود، اما نمی‌توانند نماد باشگاه را حفظ کنند/ مدیران بی‌کفایت بدهی 30 هزار دلاری را 450 هزار دلار کردند
کد خبر: 327199
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ استقلال این روزها شرایط خوبی دارد و استراماچونی توانسته تا حدودی آرامش را به این باشگاه برگرداند. مدیران استقلال هم با جذب مهره‌های کلیدی سعی کرده‌اند شرایط مطلوبی را برای این مربی ایتالیایی فراهم کنند. جدایی برخی از بازیکنان قدیمی و تاثیرگذار استقلال باعث نگرانی هواداران این باشگاه شد، اما نتایجی که آبی‌های پایتخت در دیدارهای دوستانه کسب می‌کنند آنها را به آینده امیدوار کرده است.

مجید نامجو مطلق، پیشکسوت باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره شرایط این روزهای استقلال و نقش استراماچونی در این تیم گفت: در هر روندی، چه مثبت و چه منفی، مربی تاثیر بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه استراماچونی تازه به ایران آمده و زمان زیادی لازم است تا از تیم شناخت پیدا کند، نمی‌شود اعلام کرد که تاثیر این مربی در استقلال چقدر بوده است. خوشبختانه استراماچونی خیلی زود کارش را در استقلال شروع کرد؛ برخلاف آقای شفر که در سال گذشته برای آماده‌سازی استقلال زمان زیادی را از دست داد. البته بدشانسی آقای شفر این بود که لیگ در تاریخ مشخصی آغاز شد اما برگزاری لیگ نوزدهم به تعویق افتاده است. با توجه به تعویق زمان برگزاری لیگ، استراماچونی فرصت دارد تا شناخت بیشتری از بازیکنان استقلال پیدا کند.

او ادامه داد: با توجه به اردوهای استقلال و بازی‌های تدارکاتی‌ای که انجام داده، فکر می‌کنم شرایط تیم بد نباشد، اما برای تحلیل وضعیت استقلال باید تا شروع لیگ منتظر بمانیم. بازی‌های تدارکاتی نمی‌تواند ملاک خوبی برای ارزیابی عملکرد استقلال باشد. تیم‌های بزرگی چون رئال مادرید هم در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کنند و اکثر بازی‌ها را می‌بازند، اما هواداران آنها به‌ خوبی می‌دانند که این بازی‌ها تدارکاتی هستند و به مربیان کمک می‌کنند تا نقاط ضعف تیم را بشناسند.

این پیشکسوت باشگاه استقلال ضمن ابراز امیدواری از موفقیت آبی‌های پایتخت در لیگ برتر نوزدهم گفت: امیدوارم استقلال در شروع بازی‌های لیگ کیفیت بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. یکی از مشکلات استقلال در فصل‌های قبل شروع ضعیفش در لیگ برتر بود. همین شروع ضعیف در لیگ و جمع نکردن امتیازات ابتدای فصل باعث می‌شد استقلال لیگ را از دست بدهد. شروع فصل برای تیم‌های پرطرفدار مثل استقلال می‌تواند تعیین‌کننده باشد. اگر این باشگاه‌ها بتوانند لیگ را با نتیجه خوب آغاز کنند، حمایت تماشاگران را همراه خود خواهند داشت. این بردها اعتمادبه‌نفس مربیان را هم افزایش می‌دهد و کمک می‌کند با آرامش بیشتری تیم را تمرین بدهند. البته این نتایج باعث می‌شود فشار از روی بازیکنان هم برداشته شود. به همین خاطر امیدوارم استقلال شروع خوبی در لیگ داشته باشد.

هافبک پیشین استقلال درباره جدایی برخی بازیکنان قدیمی از استقلال نیز گفت: استقلال بازیکنان بزرگ زیادی چون رحمتی، منتظری، چشمی و خسرو حیدری را از دست داد. بازیکنانی که می‌توانستند در این فصل به باشگاه کمک کنند. امیدوارم این مساله به تیم لطمه نزند و جوانانی که به استقلال آمده‌اند جای این بازیکنان بزرگ را پر کنند.

نامجو مطلق در ادامه به بی‌ثباتی در استقلال اشاره کرد و گفت: بهتر بود مدیران استقلال سعی می‌کردند ثبات را به استقلال بیاورند. در پایان فصل برخی بازیکنان در لیست مازاد مربی قرار می‌گیرند، اما برخی بازیکنان هم خودشان می‌خواهند تیم را ترک کنند. مدیران استقلال باید تلاش می‌کردند این بازیکنان را که در لیست مازاد نبودند حفظ کنند. متاسفانه طی چند سال اخیر استقلال بی‌ثباتی را تجربه کرده و بسیاری از بازیکنان در این مدت از تیم جدا شده‌اند که این موضوع به تیم لطمه زده است.

او همچنین با اشاره به ضعف مدیران باشگاه استقلال در سال‌های گذشته گفت: حالا که فوتبال به سمت حرفه‌ای شدن می‌رود، مدیران تیم‌ها هم باید به‌ اندازه بازیکنان حرفه‌ای فکر کنند. نمی‌گویم حرفه‌ای عمل کنند، چون من اعتقاد دارم بازیکنان ما فقط قرارداد حرفه‌ای می‌بندند، ولی رفتار حرفه‌ای ندارند! امیدوارم مدیران استقلال هم کمی حرفه‌ای فکر کنند.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به توقیف لوگوی باشگاه استقلال گفت: متاسفانه لوگوی باشگاه توقیف‌ شده است و می‌خواهند آن را به حراج بگذارند. این اتفاق خوبی نیست، میلیاردها تومان هزینه این باشگاه می‌شود، اما مدیران استقلال نمی‌توانند 300 میلیون تومان بابت حفظ نماد باشگاه پرداخت کنند. مدیران بی‌کفایت بدهی 30 هزار دلاری یک بازیکن خارجی را تا 450 هزار دلار افزایش می‌دهند و تیم را تا سرحد حذف از آسیا و کسر امتیاز پیش می‌برند. این ضعف مدیریت است و امیدوارم مدیران استقلال کمی حرفه‌ای‌تر فکر کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها