کد خبر: 327215
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۳:۵۴:۰۰
| |

دعوت آذری‌جهرمی از مسئولین برای به تصویر‌کشیدن ازدواج ساده خود و فرزندانشان

محمدجواد آذری جهرمی در همایش هفته ملی ازدواج با اشاره به ازدواج ساده و لزوم تصویر کشیدن آن در جامعه از مسئولین دعوت کرد تا ازدواج ساده خود و فرزندانشان را به تصویر بکشند.

دعوت آذری‌جهرمی از مسئولین برای به تصویر‌کشیدن ازدواج ساده خود و فرزندانشان
کد خبر: 327215
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وزیر ارتباطات ضمن حضور در نشست هفته ازدواج که به میزبانی سازمان ورزش و جوانان صورت گرفت با تبریک هفته ازدواج عنوان کرد: فردی می گفت مهمترین عامل طلاق طلاق است. شوخی می‌کنم و قطعاً این نگاه اشتباه است.

محمد جواد آذری جهرمی اشاره به ازدواج و خودش در سال 83 عنوان کرد: از سال‌83 ازدواج کردیم یک خط موبایل و گوشی سونی z5 داشتم. گوشی و سیم کارت خود را فروختم و ازدواج کردم. کل هزینه ازدواجمان حلقه 110 هزار تومانی، آینه شمعدان ،لباس مختصر بود. همچنین برنامه ازدواج ما در سالن وزارت کار بود که آن زمان تخفیف‌هایی به ما داده شد که مجموعا یک و نیم میلیون تومان بود.

وی تأکید کرد : سادگی در برگزاری مراسم ازدواج مهم است. تامین هزینه‌های ازدواح برای برخی خانواده ها زیاد است ولی برخی دیگر به خاطر اعتقاداتشان ازدواج ساده می گیرند. از آنجایی که پدر همسر من وزارت نفتی بود مشکلی از لحاظ مالی نداشتیم. اما من دانشجو بودم و خانم من هم کلاسی ام بود و مراسم را ساده برگزار کردیم.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد : با گذشت سالها از ازدواج من، صاحب سه فرزند پسر هستم و زندگی راحتی دارم. بر اساس واقعیت ها نمی توانیم تنها حرف ازدواج ساده را بزنیم بلکه باید به آن عمل کنیم از این رو باید به خانواده مسئولین نگاه بیندازیم تا آنان ازدواج ساده برگزار کنند.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: مسئولین ازدواج های ساده برگزار کردند اما فرزندان آنها مراسمات شان کمتر از تالارهای فرمانیه نیست بعد نمی‌توانیم به مردم بگوییم که ازدواج ساده برگزار کنند. برگزاری ازدواج ساده را باید از خانواده های مسئولین آغاز کنیم.

وی با اشاره به هزینه های زیادی که امروزه برای آغاز زندگی مشترک صورت می‌گیرد عنوان کرد: هزینه های سنگین برای تفاخر از سوی خانواده های طرفین صورت می گیرد در صورتی که آن هزینه ها می تواند به عنوان سرمایه برای جوانان باشد‌. فقط در مورد سادگی گفته می‌شود. می‌گویند یک شب است این در صورتی است که همه این هزینه ها به صورت زنجیره وار به یکدیگر متصل است. پسر هزینه می‌کند انتظار جهیزیه دارد و خیلی از زوج ها به خاطر هزینه برای اداره زندگی به مشکل بر می خورند.

آذری جهرمی اظهارکرد: ازدواج ساده نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید عملی و عینی در جامعه اجرا شود مردم حرف ما را نمی شنوند بلکه رفتار ما را میبینند. ازدواج ساده باید در میان همه مسئولان کشور رخ بدهد کلام ما و عمل ما نباید با یکدیگر متفاوت باشد.

وی ضمن تشکر از وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: پیشنهاد من این است زندگی مسئولان را به تصویر بکشیم و تا وقتی که مسئولین پشت قابی ایستند نمی توان نمونه موفقی از ازدواج ساده را به تصویر کشید.

وزیر ارتباطات نشان کرد: نمونه موفق ازدواج های ساده را باید به تصویر کشید شبکه اجتماعی بهترین ابزار برای اصلاح الگوی جامعه است. اشکال از شبکه اجتماعی نیست بلکه اشکال از ماست. برخی افراد ایراد می‌گیرند که چرا با همسرم عکس میندازم نمی‌دانم اشکالش چیست. حجاب همسر من ایرادی ندارد و باید همه بگوییم که زندگی با خانواده را در رفتار و تفریح ها را به تصویر بکشند. راه‌حل اصلاح فضای مجازی در خود فضای مجازی است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها