رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران:

طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 5 سال اجرا شد

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران از اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 5 سال خبر داد و گفت: 13 میلیون و 400 هزار تومان در مرحله اول اجرای طرح واریز شد.

طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 5 سال اجرا شد
کد خبر: 327221
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۴:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی سامانی با بیان اینکه خدمات این نهاد به جامعه هدف در بخش‌های مختلف به‌ صورت هدفمند و زمان‌دار ارائه می‌شود، گفت: سوءتغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانوارهای اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند، از این‌ رو کمیته امداد با همکاری شبکه بهداشت و درمان توجه ویژه ای به این موضوع دارد و در قالب طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال به جامعه هدف خدمات مورد نیاز را ارائه می دهد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، افزود: ارتقاء وضعیت تغذیه کودکان،توسعه دانش و مهارت مادران در زمینه الگوی تغذیه مناسب،جلوگیری از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی کودکان ازجمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

سامانی با بیان اینکه شناسایی کودکان کمتر از پنج سال دارای سوءتغذیه با معرفی شبکه بهداشت و درمان منطقه به این نهاد انجام می‌شود،گفت: در اولین مرحله ویژه ماه های فروردین و اردیبهشت ماه مبلغ 13 میلیون 400 هزار تومان برای 67 کودک کمتر از 5 سال واریز شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران ادامه داد:مرحله دوم ویژه ماه های خرداد و تیر نیز انجام شده و طی هماهنگی که با فروشگاه طرف قرارداد انجام شده است سرپرست خانوار با حضور در کمیته امداد با نظارت حوزه بهداشت و درمان منطقه بسته غذایی مورد نظر را تهیه می کند.

وی گفت: سبد غذایی ویژه این گروه از جامعه هدف تحت حمایت شامل حبوبات، لبنیات، برنج، گوشت و تخم مرغ است که سرپرست خانوار از طریق فروشگاه های طرف قرارداد این نهاد با ارئه کارت بانکی که توسط این نهاد شارژ شده است با نظارت حوزه بهداشت و درمان بسته مورد نظر را تهیه می کند.

شایسته ذکراست: خیران برای مشارکت نقدی و غیرنقدی در طرح رفع سوء تغذیه ویژه کودکان کمتر از پنج سال می توانند از طریق مراجعه به دفتر کمیته امداد در منطقه 19 تهران و یا شماره گیری تلفن های 55185100، 55046062 و 55344624 اقدام کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها