کد خبر: 327263
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۵:۲۳:۱۰
| |

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران:

کمبود عرضه، قیمت مرغ را افزایش داد/ نرخ هر کیلو مرغ 15 هزار و 500 تومان

حجت افزایش تلفات ناشی از بیماری نیوکاسل، کمبود واکسن، تنش‌های گرمایی و کاهش وزن گیری لاشه را دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

کمبود عرضه، قیمت مرغ را افزایش داد/ نرخ هر کیلو مرغ 15 هزار و 500 تومان
کد خبر: 327263
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۵:۲۳:۱۰

اعتمادآنلاین| ‌ عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، درباره آخرین تحولات بازار مرغ گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار و 500 تا 10 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 14 هزار و 500 تا 15 هزار و 500 تومان است.

وی افزایش تلفات ناشی از بیماری نیوکاسل، کمبود واکسن، تنش‌های گرمایی و کاهش وزن گیری لاشه را دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: تلفات واحد‌های مرغداری از 8 به 15 تا 20 درصد رسیده که این امر در کنار تنش‌های گرمایی، عرضه مرغ نسبت به تقاضا را در بازار کاهش داده است.

حجت قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تلورانس 5 درصدی قیمت مرغ تا پایان مرداد در بازار تداوم یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با وجود جوجه ریزی مناسب واحد‌های مرغداری، افزایش تلفات و تنش‌های گرمایی زمینه را برای کاهش عرضه مرغ در بازار فراهم کرده است.

به گفته وی، در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، تمامی تولیدکنندگان با زیان مضاعف یک هزار و 500 تا 2 هزار تومانی در فروش هر کیلو مرغ روبرو بودند که به همین خاطر تولیدکنندگان در عملیات جوجه ریزی محتاط‌تر عمل کردند.

حجت با انتقاد از نرخ مصوب 12 هزار و 900 تومانی برای فروش هر کیلو مرغ گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید اعم از واکسن، حمل و نقل و ... امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب در بازار وجود ندارد چرا که قیمت مصوب از نرخ تمام شده تولید یک هزار تومان کمتر است.

این مقام مسئول با تاکید بر این مسئله که قیمت مرغ باید تابع سیستم عرضه و تقاضا باشد، بیان کرد: در مواقعی که قیمت مرغ افزایش می‌یابد، مسئولان تنظیم بازار به دنبال اجرای قیمت‌های ابلاغی هستند، اما در شرایطی که قیمت روبه نزول است، کسی به داد تولیدکننده نمی‌رسد.

وی در پایان نرخ مصوب هرکیلو ذرت در بنادر را یک هزار و 500 و کنجاله سویا را 2 هزار و 800 تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو نهاده دامی با احتساب 250 تا 300 تومان کرایه حمل به دست مرغدار می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها