93 درصد زوار به خانه خدا رفتند/ جزئیات اعزام 2000 زائر جدید

 حشمت الله قربانی، سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها‌ با بیان اینکه تاکنون 82 هزار و 120 زائر به خانه خدا اعزام شده‌اند، گفت: تعداد کل زائران 88 هزار و 550 نفر است ‌و تاکنون 93 درصد از این تعداد زائر به خانه خدا اعزام شده‌اند.

93 درصد زوار به خانه خدا رفتند/ جزئیات اعزام 2000 زائر جدید
کد خبر: 327268
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۵:۲۹:۵۴

اعتمادآنلاین| حشمت الله قربانی، سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها‌، در تشریح آخرین جزئیات اعزام‌ زائران به خانه خدا، گفت: پروازهای رفت حجاج تا 16 مردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: ‌تا ساعت پایانی روز گذشته (11 مردادماه) که مصادف با 26امین روز اعزام حجاج به خانه خدا بود از فرودگاه‌های کشور غیر از فرودگاه امام خمینی (ره) تعداد 250 ‌‌پرواز از 18 فرودگاه کشور انجام شد و 61 هزار و 585 زائر به خانه خدا اعزام شدند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها‌ و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: تاکنون در 14 فرودگاه کشور پروازهای حج به پایان رسیده است و‌ در پنج فرودگاه شامل فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، ارومیه، اصفهان و تبریز پروازهای حج ادامه دارد.

قربانی اضافه کرد: امروز شنبه 12 مرداد نیز پنج پرواز از فرودگاه‌های مشهد و ارومیه ‌و چهار پرواز از ترمینال سلام فرودگاه امام انجام می‌شود.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها‌ و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: تا امروز همچنین 84 پرواز در فرودگاه امام خمینی (رحمت الله علیه) به خانه خدا انجام شده است و 20هزار و 535 زائر به خانه خدا اعزام شدند.

وی اظهار کرد: کل پروازهای انجام شده حج در کشور تاکنون 334 سورتی پرواز بوده است و کل زائران اعزام شده 82 هزار و 120 زائر است‌‌، از این تعداد 193 پرواز به مدینه و 141 پرواز به جده انجام شده است.

قربانی اظهار کرد: تعداد کل زائران که قرار است به خانه خدا اعزام شود 88 هزار و 550 نفر است ‌و تاکنون 93 درصد از این تعداد زائر به خانه خدا اعزام شده‌اند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها‌ و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: بیش از 83 درصد از پروازهای حج امسال با تعجیل، به موقع و یا با تأخیر کمتر از 30 دقیقه‌ انجام شده است.

وی با بیان اینکه 2 روز به پرواز‌های حج ‌‌اضافه شده است، افزود: پروازهای رفتِ حجاج تا 16 مردادماه ادامه دارد، ‌پیش از این طی توافق سازمان حج و زیارت با کشور عربستان مقرر بود 86 هزار و 550 زائر به خانه خدا اعزام شوند اما با پیگیری‌های سازمان حج و زیارت 2000 نفر سهمیه اضافه شد و در این راستا دو روز به پروازهای رفت حجاج اضافه شد.

قربانی اظهار کرد: این پروازهای حج که افزوده شد، ‌از 3 فرودگاه کشور انجام می‌شود، از فرودگاه اصفهان یک پرواز داریم، از فرودگاه تبریز هم یک پرواز داریم و بقیه پرواز‌ها هم هم در فرودگاه امام انجام می‌شود.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها‌ و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: این زوار از استان‌های مختلف هستند و در قالب هشت پرواز (روزی چهار پرواز) روزهای 15 و 16 مرداد به خانه خدا اعزام می‌شوند.

طبق الزام طرف سعودی، امسال پروازهای حج باید فقط توسط شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شود و ایران امکان استفاده از دیگر شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای حج را ندارد؛ مقامات سعودی گفته‌اند، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به تنهایی و با هواپیمای ملکی خودش باید پروازهای حج را انجام دهد، پیش از این ایرلاین سعودی، قشم‌ایر و ماهان به ایران‌ایر در پروازهای حج و اعزام حجاج کمک می‌کردند.

امسال 88 هزار و 550 زائر‌ حدود 738 ‌پرواز رفت و برگشت عازم خانه خدا می‌شوند و سپس به کشور برمی‌گردند.

د‌ر حج تمتع امسال از 17 تیر ماه برابر با 8 جولای پروازهای حجاج آغاز شد که به مدینه و جده بود و 16 مرداد آخرین پرواز عملیات حج خواهد بود.

‌در عملیات رفت 56 درصد زائران مدینه اول و 44 درصد مدینه دوم هستند.

زوار 9 استان کشور شامل تهران، البرز، قم، مرکزی، سمنان، لرستان، قزوین، کردستان و کاشان از طریق فرودگاه امام به خانه خدا اعزام می‌شوند، تعداد پروازهای رفت از فرودگاه امام بیش از 130 پرواز خواهد بود.

‌پروازهای رفت در 35 روز انجام می‌شود،‌ در عملیات رفت کمترین زائر مربوط به استان گیلان با 486 زائر و بیشترین زائر مربوط به استان تهران با 30 هزار زائر است.

‌از 26 مرداد مطابق با 17 آگوست پروازهای برگشت حجاج آغاز می‌شود و تا 17 شهریور ادامه دارد‌‌، در پروازهای برگشت 49 درصد پروازها از جده و 51 درصد از مدینه خواهد بود.

‌میزان مجاز بار ایران‌ایر در پروازها 30 کیلوگرم است که در پروازهای حج این رقم به 40 کیلوگرم افزایش یافته است، همچنین حجاج می‌توانند کیف دستی تا 5 کیلوگرم را وارد کابین هواپیما کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها