کد خبر: 327288
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۶:۲۵:۲۱
| |

رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی:

مسئولان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند فوتبال ایران تعلیق شود یا خیر

سید مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی درباره حضور زنان در ورزشگاه گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ام که حضور خانوادگی مردم در ورزشگاه‌ها به نفع جامعه و به نفع ورزش ایران است.

مسئولان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند فوتبال ایران تعلیق شود یا خیر
کد خبر: 327288
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۶:۲۵:۲۱

اعتمادآنلاین| داریوش مصطفوی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال امروز اعلام کرده که فیفا تا 9 شهریور به ایران فرصت داده تا شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند در غیر این صورت فوتبال ایران را تعلیق می‌کند. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد باید گفت: فدراسیون فوتبال ایران با مشکل بزرگی روبه‌رو شده است. مشکلی که می‌تواند ورزش ایران را تحت تأثیر قرار دهد. البته شایعاتی هم مطرح است که تعویق در برگزاری لیگ برتر فوتبال هم به دلیل همین اولتیماتوم فیفا است و فدراسیون فوتبال هم تلاش دارد تا شرایط را برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم کند.

سید مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی درباره حضور زنان در ورزشگاه گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ام که حضور خانوادگی مردم در ورزشگاه‌ها به نفع جامعه و به نفع ورزش ایران است. اینکه چه باید کرد تا شرایط برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم شود به عهده مسئولان تصمیم‌گیرنده است. آن‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند فوتبال ایران تعلیق شود و یا اینکه علاقه ندارند که فیفا فوتبال ایران را جریمه کند.

او در ادامه گفت: موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها سال‌ها است که در ایران مطرح است و هنوز هم هیچ تصمیم درستی دراین‌باره گرفته نشده است. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اعلام کرده‌اند که موافق حضور زنان در ورزشگاه هستند. در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد هم تلاش‌هایی صورت گرفت، اما متأسفانه به نتیجه نرسید. مسئولان ورزش کشور باید خیلی زود تصمیمشان را در رابطه با این پرونده بگیرند.

هاشمی طبا در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌شود این موضوع را به سرانجام رساند و چه راه‌حلی پیش پای فدراسیون فوتبال ایران است؟ گفت: این مشکل تنها 2 راه‌حل دارد. یا فدراسیون جهانی فوتبال باید قانون کشور ما را بپذیرد و یا اینکه ایران شرایط حضور زنان در ورزشگاه را فراهم کند. هیچ حالت سومی برای این موضوع نمی‌شود متصور بود. اگر مسئولان موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند باید شرایط حضور آن‌ها را به‌سرعت فراهم کنند. اگر هم مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند باید خیلی واضح این تصمیم را اعلام کنند و پای تبعاتش هم بایستند.

او در ادامه گفت: زنان در همه کشور‌ها اجازه دارند به ورزشگاه بروند. متأسفانه هنوز معلوم نیست که مشکل اصلی برای عدم حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها چیست. برخی اعلام می‌کنند که مراجع و علما موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیستند. برخی اعلام می‌کنند که ورزشگاه‌ها دچار بحران و ناهنجاری هستند و به همین خاطر هم زنان نمی‌توانند به استادیوم بروند. زمانی هم اعلام می‌کنند که ورزشگاه‌های ایران زیرساخت‌های مناسب را برای حضور زنان ندارند. همین موضوع باعث شده تا دلیل اصلی جلوگیری از حضور زنان در ورزشگاه مشخص نباشد.

او در پاسخ به این سؤال که چرا در سال‌های گذشته هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت ورزشگاه‌ها صورت نگرفته تا شرایط برای حضور زنان در استادیوم‌ها با مشکل مواجه نشود؟ گفت: وقتی اصل ماجرا با مشکل مواجه است دیگرکسی سعی نمی‌کند تا به موضوعات فرعی بپردازد. اگر تکلیف ما با اصل ماجرا مشخص شود باقی کار‌ها خودبه‌خود انجام می‌شود. اگر با حضور زنان در ورزشگاه مخالف هستیم خیلی قاطع این موضوع را بیان کنیم و پای تمام عواقب آن‌هم بایستیم. اگر هم مشکلی با حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی نداریم هرچه سریع‌تر آن را اعلام کنیم. اگر هم علما برای حضور زنان در ورزشگاه شرط گذاشته‌اند، این شرط‌ها را با مردم در میان بگذاریم و سعی کنیم این شروط را عملی کنیم.

منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها