فیفا ایران را تهدید کرده است؟/ حضور زنان در ورزشگاه‌ها تاثیر فرهنگی مثبتی دارد

یکی از مسائل روز در فوتبال ایران بحث ورود بانوان به ورزشگاه است.اتفاقی که به عقیده خیلی‌ها به زودی خواهد افتاد.

فیفا ایران را تهدید کرده است؟/ حضور زنان در ورزشگاه‌ها تاثیر فرهنگی مثبتی دارد
کد خبر: 327351
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۰۸:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ هوشنگ نصیرزاده، کارشناس مسائل حقوقی و مدیریتی ورزشی در یک برنامه تلویزیونی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: فیفا یک ماده در اساس‌نامه دارد که در آن می‌گوید فدراسیون‌های عضو در فیفا نباید هیچ تبعیض نژادی و جنسیتی داشته باشند. این یعنی بانوان باید در ورزشگاه حضور داشته باشند. حاکمیت هم می‌خواهد امنیت تماشاگران را تامین کند. نامه هم از فیفا آمده که در آن ما باید در بازی‌های فوتبال خصوصا در بازی‌ها ملی اجازه حضور بانوان را بدهیم. فدراسیون به تنهایی تصمیم گیرنده این مساله نیست و وزارت ورزش هم باید در این مساله دخالت داشته باشد، چون این مساله حاکمیت است. باید شبهات برطرف شود و امنیت برقرار شود. حدس من این است که اگر بانوان به ورزشگاه‌ بیایند، اثرات فرهنگی مثبتی داشته باشد.

او درباره تاخیر مسابقات لیگ برتر گفت:‌ شورای امنیت کشور در دستور العملی گفته باید ورزشگاه‌ها به صندلی شماره دار، گیت ورودی و دوربین مدار بسته در داخل و خارج ورزشگاه و بلیت الکترونیک مجهز شوند تا امکان شناسایی تماشاگر در ورزشگاه وجود داشته باشد. این برای تمام باشگاه‌های لیگ برتر ابلاغ شده و بعد از اجرایی شدن این مساله مسابقات برگزار می‌شود. ما کلا دقیقه نودی هستیم و همه چیز را به روز آخر می‌گذاریم اما نکته این است که ما کارهای سخت را به نسبت کارهای آسان سریع‌تر انجام می‌دهیم و اگر بگویند که ظرف یک هفته استادیوم باید درست شود، درست می‌شود.

نصیرزاده افزود: هیچ ورزشگاهی تا به حال اعلام آمادگی نکرده است. این شاخص‌هایی که مطرح شده، دقیقا همان شاخص‌هایی است که در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم وجود دارد و به وقوع پیوستن این مساله، اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

نصیرزاده درباره تاریخ شروع مسابقات لیگ برتر گفت: تاریخی برای شروع مسابقات وجود ندارد. گیت‌های ورودی مساله بسیار مهمی است و هر 650 نفر یک گیت ورودی می‌خواهد اما می‌گویند برای 1500 نفر هم یک گیت وجود داشته باشد خوب است درحالی که ورزشگاه‌ها به سرعت پر می‌شود و قبلا موجب می‌شد تا تماشاگر شب قبل بازی بیاید و در ورزشگاه‌ بخوابد. در حال حاضر، ورزشگاه‌های امام رضا، فولاد آرنا، یادگار امام و نقش جهان دارند فرایند آماده‌سازی خود را طی می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها