کد خبر: 327396
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۰۹:۳۷:۰۰
| |

درخواست شهردار برای مجوز انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران قصد دارد مجوز فروش 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را از شورای شهر تهران بگیرد که از این میزان، 2 هزار میلیاردش در مترو هزینه خواهد شد.

درخواست شهردار برای مجوز انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت
کد خبر: 327396
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۰۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیروز حناچی شهردار تهران در صد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضور من در شورای شهر به دلیل بودجه سال 98 شهرداری تهران است که شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری را در خصوص متروی تهران برای اخذ اوراق مشارکت موظف می‌کند.

حناچی ادامه داد: بر این اساس مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان به شهرداری داده می شود که 2 هزار میلیارد آن مربوط به متروی تهران است.

وی افزود: از ابتدای شورای جدید یعنی سال 96 اقداماتی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده است.

شهردار تهران گفت: بهره برداری از ایستگاه مهرآباد و بعد ورود 51 دستگاه واگن برقی و بعد از آن بهره برداری از ورودی شادمان، ایستگاه ابن سینا، بازگشایی بخش میانی خط 7 و پنج ایستگاه را داشتیم.

حناچی خاطرنشان کرد: بعد از آن به تکمیل هواکش های خطوط مختلف و تکمیل سیگنالینگ خط سه پرداختیم و بعد از آن بهره برداری 3 ایستگاه و 7 کیلومتر از بخش میانی خط 7 را داشتیم.

وی ادامه داد: امروز آمادگی بهره برداری از دو ایستگاه و 8 کیلومتر از بخش جنوبی خط 6 را داریم.

شهرداری تهران گفت: 4 قطار از 8 قطار تهیه شده هم به زودی به ناوگان مترو اضافه خواهد شد.

وی افزود: در خط 3 مترو افتتاح هواکش ها را خواهیم داشت و در این خط 637 میلیارد تومان نیاز داریم که 250 میلیارد آن از محل فروش اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

حناچی گفت: بهره برداری از پست برق نوبنیاد و ایستگاه اقدسیه و بهره برداری از ورودی سهروردی را در دستور کار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمع منابع مورد نیاز در خط چهار حدود 600 میلیارد تومان است که از این میزان هم 250 میلیاردی از محل فروش اوراق مشارکت خواهد بود.

حناچی تصریح کرد: منابع مورد نیاز برای تکمیل خط 6 حدود 2.4 هزار میلیارد تومان است که از محل فروش اوراق مشارکت حدود 700 میلیارد آن تهیه خواهد شد.

شهرداری تهران گفت: در خط 7 متروی تهران به میزان 2.5 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که 455 میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت هزینه خواهیم کرد.

وی به تعداد اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با فروش اوراق مشارکت بتوانیم این ناوگان را هم نوسازی کنیم.

حناچی تصریح کرد: 50 درصد اصل و سود هزینه خرید اتوبوس‌های جدید از سوی دولت به عنوان بودجه حمل و نقل عمومی باید پرداخت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها