کد خبر: 327461
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۱:۰۲:۰۶
| |

گزارش AFC از لیگ قهرمانان آسیا

اهتزاز پرچم ایران به دست‌های ذوب‌آهن، توصیف ورزشگاه لبریز از تماشاگر آزادی به عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات 2 سال گذشته، پاره شدن زنجیره پیروزی‌های الدحیل توسط پرسپولیس و شگفت‌انگیز خواندن سرخ‌های تهران در روزهای حضور «برانکو ایوانکوویچ» همه و همه در گزارش ای اف سی از آغاز مرحله حذفی لیگ قهرمانان 2019 آسیا آمده است.

گزارش AFC از لیگ قهرمانان آسیا
کد خبر: 327461
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۱:۰۲:۰۶

اعتمادآنلاین| ‌ رقابت‌های لیگ قهرمانان 2019 آسیا در منطقه غرب با برگزاری چهار دیدار مهیج که چشم انتظاران زیادی دارد، در مرحله یک هشتم بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

انتقال یک افسانه از مستطیل سبز به محدوده فنی، حضور قدرتمند سعودی‌ها و یک دوجین ورودی و خروجی جدید سوژه داغ این مرحله از رقابت‌ها است و در این بین تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) در گزارشی به پنج مورد از چشمگیرترین این تغییر و تحولات اشاره کرده است.

1- ژاوی در کسوت سرمربی

زمانی که قهرمان جام جهانی در اواسط سال 2015 و بدنبال سپری کردن دوره‌ای پربار به همراه بارسلونا، از نیوکمپ راهی قطر شد بدون تردید کودتایی بزرگ در این کشور رقم خورد اما کمتر کسی فکر می‌کرد که ژاوی بزرگ چهار سال بعد همچنان در دوحه ماندگار باشد و حالا سکان هدایت تیم السد را از «جزوالدو فریرا» تحویل گرفته است.

2 - حضور تیم های چهارگانه سعودی

پس از اضافه شدن مرحله یک هشتم به رقابت ها در سال 2009، حضور چهار تیم از یک کشور در مرحله حذفی اتفاق عجیبی به نظر نمی رسید اما این اتفاق از سال 2015 یعنی زمانی که هر چهار نماینده کره جنوبی از مرحله گروهی صعود کردند دیگر هرگز تکرار نشد ...

و حالا با صعود الهلال، الاتحاد، الاهلی و النصر به مرحله حذفی، عربستانی ها به حضور قدرتمند خود در این مرحله می بالند.

3 - ذوب آهن پرچم ایران را به اهتزار در می آورد

در میان خاطره‌انگیزترین لحظات 2 دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا همواره ورزشگاه لبریز از تماشاگر آزادی نقطه برجسته حضور ایرانی‌ها و االبته آسیا بوده است؛ جایی که استقلال و به ویژه پرسپولیس خود را به مراحل بالای تورنمنت می‌رساندند؛ با این وجود، غول‌های تهران سال جاری با ناامیدی از مرحله گروهی حذف شدند.

و این بدان معنا است که ذوب آهن اصفهان که به ندرت تیتر نخست روزنامه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد برای سومین بار در عرض چهار سال خود را به مرحله حذفی رسانده و به عنوان تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها همچنان حضور دارد.

علاوه بر این، تیم نخست گروه اول رقابت‌ها در کمال تعجب تنها تیم بدون شکست این دوره از مسابقات لقب گرفته است.

نایب قهرمان سال 2010 در سال های 2016 و 2018 موفق نشد تا فراتر از یک هشتم صعود کند اما در صورتی که آنان بتوانند کار خود را درست همانطور که پیش از پایان لیگ خانگی ادامه دادند، بار دیگر پیگیری کنند آنگاه شاگردان «علیرضا منصوریان» با اعتماد به نفس می‌توانند راه خود را به مرحله بعدی باز کنند اما پیش از آن باید یک عربستانی به نام الاتحاد را از پیش رو بردارند.

اصفهانی ها پس از آغاز وحشتناک فصل 2018 - 2019 در لیگ برتر ایران، رفته رفته فرم ایده آل خود باز یافته و از منطقه سقوط خود را به جمع 6 تیم نخست لیگ رساندند؛ آنها پس از آغاز سال 2019 در جریان 23 بازی تنها متحمل 2 شکست شدند و در صورت تداوم این فرم ایده آل، جستجوی ایرانی ها برای فتح نخستین عنوان قهرمانی لیگ قهرمانانِ فراری از دستانشان، پایان خوشی خواهد داشت.

4 - الدحیل با چهره ای جدید

زمانی که الدحیل سال گذشته به رکورد 9 پیروزی متوالی در لیگ قهرمانان رسید، نظر عمومی این بود که تیم قطری در آستانه تبدیل شدن به یکی از 2 تیم قهرمان این تورنمنت قرار دارد اما زنجیره پیروزی‌های پیاپی آنان در بازی برگشت مرحله یک چهارم در آزادی تهران توسط پرسپولیس پاره شد با این وجود تیم پایتخت‌نشین قطر امسال با تغییر و تحولات زیاد و تیمی تقویت شده از تمام جنبه ها راهی لیگ قهرمانان شده است.

5 - ایوانکوویچ با وجود حذف پرسپولیس همچنان در جریان تورنمنت

برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس کارهای حیرت‌انگیزی انجام داد؛ مرد کروات سرخ‌ها را سه بار پیاپی به قهرمانی لیگ برتر ایران رساند، یک جام حذفی برای آنان به ارمغان آورد و در سال 2018 پای آنان را برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان باز کرد و به معنای واقعی کلمه روزهای افتخار را به غول های خفته ایران بازگرداند.

زمانی که مرد 65 ساله در ژوئن سال جاری استعفا کرد، ضرر پرسپولیس به منفعت الاهلی تبدیل شد و مرد پرافتخار کروات در جده با این تیم عربستانی قرارداد امضا کرد.

اگرچه آغاز تیم جدیدش چندان فاجعه بار نبوده است اما یک مقام چهارمی در لیگ برتر عربستان و سه شکست در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بدان معنا است که تیم سعودی هنوز جای کار دارد.

ایوانکوویچ در پرسپولیس خط دفاعی را ساخته بود که به سختی قابل نفوذ می نمود؛ پروژه ای که به احتمال زیاد در الاهلی نیز باید آن را پیاده کند؛ تیمی که از اولین بازی خود در مرحله گروهی هرگز موفق به ثبت کلین شیت نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها