کد خبر: 327575
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

محمد پنجعلی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مشکل برخی با ورود زنان به استادیوم چیست؟/ عدم حضور زنان در استادیوم‌ها توهین به مردان است/ مشکلات سرخابی‌های پایتخت فراتر از وزارت ورزش است/ هیچ پولی در فوتبال ایران نیست/ دائم از بیت‌المال برای فوتبال خرج می‌کنیم

محمد پنجعلی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، مشکل اصلی این روزهای پرسپولیس را بی‌ثباتی مدیریتی می‌داند و اعتقاد دارد این اتفاق در هیچ کجای دنیا رخ نمی‌دهد.

مشکل برخی با ورود زنان به استادیوم چیست؟/ عدم حضور زنان در استادیوم‌ها توهین به مردان است/ مشکلات سرخابی‌های پایتخت فراتر از وزارت ورزش است/ هیچ پولی در فوتبال ایران نیست/ دائم از بیت‌المال برای فوتبال خرج می‌کنیم
کد خبر: 327575
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بعد از جدایی برانکو از پرسپولیس، گابریل کالدرون آرژانتینی هدایت سرخ‌پوشان تهرانی را بر عهده گرفت. کالدرون بعد از توافق با مدیران پرسپولیس به سرعت تمرینات تیم را آغاز کرد تا بیش از این زمان را از دست ندهد. او در روزهای گذشته تصمیمات سختی گرفته و سروش رفیعی، شایان مصلح، مهدی شریفی و سعید کریمی را از لیست پرسپولیس کنار گذاشته است. او در این‌ بین اما بازیکنانی چون وحید امیری و فرشاد احمدزاده را دوباره به پرسپولیس بازگردانده است. بازگشت این بازیکنان ناراحتی برخی هواداران تیم را به همراه داشت، اما محمد پنجعلی، پیشکسوت پرسپولیس، معتقد است کالدرون حق دارد بازیکن تیمش را انتخاب کند و هواداران باید در هر صورت از مربی تیم حمایت کنند. پنجعلی مشکل اصلی این روزهای پرسپولیس را بی‌ثباتی مدیریتی می‌داند و اعتقاد دارد این اتفاق در هیچ کجای دنیا رخ نمی‌دهد. پنجعلی البته به موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها هم پرداخت. این مدافع پیشین پرسپولیس حضور زنان در ورزشگاه را به نفع فوتبال ایران می‌داند.

محمد پنجعلی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شرایط این روزهای پرسپولیس و عملکرد کالدرون در این باشگاه گفت: «نمی‌توان از حالا درباره شرایط تیم و تاثیر کالدرون در پرسپولیس صحبت کرد. هنوز بازی‌ها آغاز نشده و باید تا هفته‌های چهارم و پنجم به کالدرون فرصت داد. در این مدت هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس باید مثل گذشته از تیم حمایت کنند.»

او درباره جدایی برانکو از پرسپولیس نیز گفت: «رفتن یک مربی امری اجتناب‌ناپذیر است. مساله مهم ادامه زندگی یک تیم است؛ آن‌ هم پرسپولیس با این میزان طرفداری که دارد. بهترین کمکی که از دست ما پیشکسوتان و هواداران پرشور پرسپولیس برمی‌آید حمایت از کالدرون و بازیکنان تیم است. در زمان برانکو تیم با شرایط سختی مواجه شد و حتی در رده آخر جدول هم قرار گرفت، اما حمایت مردم کمک کرد و پرسپولیس به لیگ بازگشت و توانست نایب‌قهرمان لیگ برتر شود. همین حمایت هواداران بود که قهرمانی‌های پیاپی و موفقیت‌های آسیایی پرسپولیس را رقم زد. در کل امیدواریم کالدرون هم مثل برانکو در پرسپولیس موفق باشد.»

پنجعلی با اشاره به بازگشت بازیکنانی مثل وحید امیری و فرشاد احمدزاده به پرسپولیس عنوان کرد: «فوتبال این اتفاقات و فرازونشیب‌ها را به همراه دارد. کادر فنی بازیکنان تیم را انتخاب می‌کنند. وظیفه هواداران هم این است که از تصمیمات کادر فنی حمایت کند. هر کس سلیقه‌ای دارد و اگر کسی بخواهد سلیقه شخصی خود را در تیم اعمال کند، باشگاه با مشکل مواجه می‌شود.»

مدیر تیم‌های پایه پرسپولیس درباره انتقادهای برخی هواداران از نحوه مدیریت باشگاه پرسپولیس نیز گفت: «متاسفانه پرسپولیس و استقلال دائم در حال عوض‌ کردن مدیر هستند و همین موضوع به تیم لطمه می‌زند. در ورزش ایران ثبات مدیریت وجود ندارد. مدیران بسیاری به پرسپولیس آمده‌اند و عملکردهای مختلفی هم داشته‌اند. برخی از این مدیران عملکرد خیلی خوبی داشتند و برخی دیگر نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. شرایط امروز پرسپولیس و تغییراتی که دائم در مدیریت این باشگاه صورت می‌گیرد به تیم آسیب زده است. پرسپولیس امسال سه مدیر عوض کرد. سال قبل 2 مدیر و همین‌طور سال‌های قبل، اصلاً چنین اتفاقاتی در فوتبال دنیا رخ نمی‌دهد.»

او درباره تاثیر وزارت ورزش بر ایجاد این بی‌ثباتی در پرسپولیس گفت: «تمام مشکلات بر گردن وزارت ورزش و جوانان نیست. مشکلات سرخابی‌های پایتخت فراتر از این حرف‌هاست. اجازه دهید همین‌ قدر سربسته بماند.»

او ادامه داد: «بخش عمده مشکلات فوتبال ایران به این خاطر است که هیچ برنامه‌ای نداریم. بیش از 99 درصد پرونده‌های باشگاه‌ها در فیفا به ضرر آنها تمام‌ شده است. هیچ پولی در فوتبال ایران نیست. باشگاه‌ها درآمدزایی ندارند. تلویزیون حق پخش باشگاه‌ها را پرداخت نمی‌کند. در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. در کشورهای دیگر باشگاه‌های فوتبال حداقل 60 درصد از درآمد خودشان را از پخش بازی‌هایشان به دست می‌آورند، در صورتی‌ که تیم‌های ایرانی از داشتن چنین درآمدی محروم‌اند. در فوتبال ایران دائم از بیت‌المال و از جیب مردم خرج می‌کنیم و به دنبال موفقیت هم هستیم.»

پنجعلی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیز عنوان کرد: «مشکل برخی افراد با موضوع ورود زنان به استادیوم چیست؟ چه لزومی دارد که ما با حضور زنان در ورزشگاه‌ها مخالفت کنیم؟ اگر خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها بروند، فضای استادیوم‌ها عوض می‌شود. هواداران انگلیسی به اوباشگری مشهورند، اما در همین کشور سکوهای ورزشگاه تا لب زمین کشیده شده و بازیکنان با هواداران باشگاه ارتباط برقرار می‌کنند. گروهی هم ممکن است مشکل ایجاد کنند که پلیس و باشگاه با آنها برخورد می‌کند.»

او در پایان گفت: «عدم حضور زنان در استادیوم‌های ایران در واقع یک توهین به مردان و بازیکنان فوتبال است. این افراد خانواده و ناموس خودمان هستند، آنها هم انسان‌اند و حق‌ دارند به ورزشگاه بیایند. قبل از انقلاب زنان با چادر به ورزشگاه می‌آمدند و تیم‌های خودشان را تشویق می‌کردند. مطمئن باشید با حضور زنان در ورزشگاه فضای استادیوم‌ها تغییر می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها