سیروس گرجستانی در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

چیزی به نام سینمای کودک و نوجوان نداریم/ حسن معجونی بازیگری نرم و مخملی است/ بویی از فرهنگ و هنر در ذات «ما همه با هم هستیم» نیست/ سینمای امروز ما بسازوبفروش است/ اصغر فرهادی به فکر مردم و سینمای ایران است/ سینمایمان شبیه شهرمان است

سیروس گرجستانی گفت: «سینمای ما شبیه شهرمان شده است؛ یعنی سنت در حال فروپاشی است و مدرنیته لمپن جایگزین آن شده. بهتر است بگوییم سینمای بسازوبفروش تا اینکه بخواهیم لقب دیگری برای آن مد نظر داشته باشیم.»

چیزی به نام سینمای کودک و نوجوان نداریم/ حسن معجونی بازیگری نرم و مخملی است/ بویی از فرهنگ و هنر در ذات «ما همه با هم هستیم» نیست/ سینمای امروز ما بسازوبفروش است/ اصغر فرهادی به فکر مردم و سینمای ایران است/ سینمایمان شبیه شهرمان است
کد خبر: 327580
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیروس گرجستانی را عمدتاً در تلویزیون و در ایفای نقش‌های کمدی دیده‌ایم. او چند وقتی است در سینما همانند سال‌های قبل فعال شده و اکنون فیلم «تپلی و من» به کارگردانی حسین قناعت و بازی حسن معجونی را روی پرده دارد. او از باندبازی در سینما و ساخت فیلم‌های بی‌محتوا گلایه می‌کند. سیروس گرجستانی سال‌های سال است که مصاحبه نمی‌کند، اما این بار درباره سطح پایین سینما و ساخت آثار سخیف با اعتمادآنلاین صحبت کرده است.

سیروس گرجستانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره بازی در فیلم «تپلی و من» به اعتمادآنلاین گفت: «حسین قناعت کارگردان بسیار خوبی است. او فردی دغدغه‌مند است. این فیلم با ذوق خاصی ساخته شده است. همان‌طور که می‌دانید سینمای کودک و نوجوان ما امروز فلج است و کمتر فیلمی در حوزه کودک و نوجوان می‌شناسم که در سال‌های اخیر توانسته باشیم با ذوق برای دیدن آن به سینما‌ها برویم. کارگردان «تپلی و من» شخصی است که سینما، زاویه دوربین و متن را به خوبی می‌شناسد.»

گرجستانی ادامه داد: «قطعاً برای من یکی از نکات ویژه فیلم «تپلی و من»، حضور حسن معجونی بود. او بازیگری نرم و مخملی است که اصول حرفه‌ای را می‌شناسد و کار کردن در کنار او برایم لذت‌بخش بود. این فیلم مخاطب خود را پیدا کرده است و مطمئناً دیده می‌شود. من در فیلم «ما همه با هم هستیم» نیز ایفای نقش کردم، اما عقیده دارم فیلم بسیار بدی است که بویی از فرهنگ و هنر در ذات آن نیست.»

بازیگر سال‌های دور تلویزیون درباره حال و احوال این روز‌های سینما گفت: «سینمای ما شبیه شهرمان شده است؛ یعنی سنت در حال فروپاشی است و مدرنیته لمپن جایگزین آن شده. بهتر است بگوییم سینمای بسازوبفروش تا اینکه بخواهیم لقب دیگری برای آن مد نظر داشته باشیم.»

سیروس گرجستانی در پایان گفت: «دیگر همه بر این باورند که سینما یک دورهمی خاص شده است و تعدادی از دوستان در آن هم میزبان هستند و هم مهمان؛ یعنی جایی برای شخص دیگری نیست. خبری از فیلمسازان مولف نیست. البته هستند کسانی مثل اصغر فرهادی که مدت‌های زیاد درباره یک موضوع فکر می‌کنند و نتیجه آن به بدنه سینما و فرهنگ کشور سود می‌رساند. متاسفم که عشق به سینما و فرهنگ دیگر اولویت ما نیست. دروغ گفتن به مردم باب شده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها