همکاری چین با پلیس فرانسه به حالت تعلیق درآمد

چین در اعتراض به اعطای پناهندگی به همسر رئیس سابق پلیس بین‌الملل توسط فرانسه، همکاری با پلیس این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

همکاری چین با پلیس فرانسه به حالت تعلیق درآمد
کد خبر: 327583
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۱۴:۵۶:۴۳

اعتمادآنلاین| چین همکاری‌های خود با فرانسه را در تمامی امور مربوط به پلیس به حالت تعلیق درآورد. این اقدام در پاسخ به پناه دادن این کشور به همسر «منگ هونگ‌وی» رئیس سابق پلیس بین‌الملل (اینترپل) صورت گرفت.

مقامات چینی به دیپلماتی در پکن گفتند این قطع همکاری به‌خاطر پناه دادن پلیس فرانسه به «گریس منگ» همسر رئیس سابق پلیس بین‌الملل صورت گرفت که در پکن مورد محاکمه قرار گرفته است.

منگ، سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور 97) پس از سفر به چین مورد بازداشت قرار گرفت اما اینترپل هیچ اطلاعاتی در این باره منتشر نکرد.

ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد 98)، منگ برای اولین بار از زمان دستگیری، در جلسه دادگاه، مقابل انظار ظاهر شد. او در این دادگاه به دریافت 2 میلیون دلار رشوه اعتراف کرده و از جرم خود ابراز پشیمانی کرد.

به نوشته روزنامه لوموند، مقامات چین قصد داشتند گریس منگ را نیز مورد محاکمه قرار دهند اما او در فرانسه باقی ماند و درخواست پناهندگی کرد.

قطع روابط و همکاری‌های پلیسی با فرانسه از سوی پکن، تلاش پاریس برای ردیابی 500 میلیون یورو که توسط تعدادی کلاهبردار به سرقت رفته و به چین منتقل شده بود دشوار خواهد کرد.

همچنین این اقدام، تلاش‌های کشورهای غربی برای حفاظت از حقوق مالکیت معنوی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها