در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

ماجرای تیراندازی در «ال‌پاسو»ی تگزاس چه بود؟

تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر «ال‌پاسو»، غربی‌ترین بخش ایالت تگزاس، دست‌کم 20 کشته و 26 مجروح بر جای گذاشت.

حجم ویدیو: 4.62M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39 دانلود ویدیو
کد خبر: 327635
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر «ال‌پاسو»، غربی‌ترین بخش ایالت تگزاس، دست‌کم 20 کشته و 26 مجروح بر جای گذاشت.

این تیراندازی حدود ظهر شنبه به وقت محلی در یک شعبه فروشگاه بزرگ والمارت در نزدیکی «سیلو ویستا» روی داد. در این فروشگاه حدود سه هزار نفر حضور داشتند.

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های آمریکا می‌گویند نام مهاجم مرد 21ساله سفیدپوست «پاتریک کروشس» است. گفته شده او ساکن شهر دالاس، در سمت شرق ایالت تگزاس، است.

کروشس مدعی شد به علت هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس تیراندازی کرده و با تروریست مهاجم به نمازگزاران مسلمان در شهر کریست‌چرچ واقع در نیوزیلند نیز موافق است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که یکی از حامیان اصلی کارخانه‌های اسلحه‌سازی و مخالف ممنوعیت آزادی حمل سلاح است، در صفحه کاربری توییتر خود، حادثه تیراندازی «ال‌پاسو»ی تگزاس را وحشیانه توصیف کرد.

بتو اورورک، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده که پیشتر شهردار ال‌پاسو بوده، همچون دیگر دموکرات‌ها یک بار دیگر از ضرورت اصلاح قوانین مالکیت سلاح در کشورش سخن گفت.

کوری بوکر، سناتور اهل نیوجرسی که او هم نامزد رقابت‌های درونی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری است، گفت: به نظر می‌رسد آمریکا کم‌کم می‌پذیرد که چنین وقایعی (تیراندازی‌ها)، دیگر یک مساله معمولی است.

با وجود این، کن پکستون، دادستان کل ایالت تگزاس، گفته از نظر او اصلاح قوانین مالکیت اسلحه به پیشگیری از این واقعه کمکی نمی‌کرده است. او گفته وقتی آدم مسلح «دیوانه‌ای» تصمیم به چنین کاری می‌گیرد، هیچ نیروی پلیسی جلودارش نخواهد بود. از نظر این مقام قضایی بهترین راه آن است که افراد آماده دفاع از خود باشند.

بر اساس گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، از ابتدای سال 2019 میلادی تاکنون، 31 هزار و 619 مورد تیراندازی در این کشور به ثبت رسیده است که در این تیراندازی‌ها هشت هزار و 332 نفر کشته و 16 هزار و 431 نفر زخمی شده‌اند.

368 نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر 11 سال و هزار و 703 نفر نوجوانان کمتر از 17 سال بودند.

در طول این مدت، 238 مورد تیراندازی به جمع مردم، 993 مورد حمله به منازل و 844 مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و 885 مورد تیراندازی غیرعمد ثبت شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها